Solcellelading av iPod

Diskuter ekstrautstyr til iPoden

Solcellelading av iPod

Innleggav GunnarF » ons 03.10.2007 20:39

Jeg skal på langtur på et høyt fjell og har kjøpt mobilt solcellepanel for å lade kamerabatterier. Nå leter jeg etter en adapterløsning for iPoden som gjør det mulig å lade batteriet med solcellepanelet.

Jeg leter også etter en vanntett (tåle fuktighet) cover til iPod.

Endelig lurer jeg på om det finnes mulighet for trådløs overføring fra iPod til øretelefoner.

Mye på en gang. Har du noen tips?

På forhånd takk.
medlem i 198 måneder
 

Innleggav ArneØ » ons 03.10.2007 23:00

regner med det er vanlig 12volt du får ut av solcellepanelet. Det finnes dignser på bl. a. Biltema som transformerer strømmen fra 12 til 220 volt, men de er gjerne litt dyre.

Når det gjelder cases finnes det en rekke tilgjengelige på nettet og apple.no/store er ingen dum plass og begynne å lete.

Når det gjelder trådløs overføring av lyden er ikke dette mulig sånn uten videre ettersom det ikke er noen bluetoothchip i iPod. Tror kanskje jeg så noe på nettet om en ekstern BTenhet som du satt i lydutgangen og du måtte bruke det medfølgende headsettet, men dette er lenge siden og det er mulig det har kommet bedre løsninger etter dette. Det dreier seg uansett om 3.parts produkter.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav ondeper » ons 03.10.2007 23:45

Husker eg rett så har Creative eit sett med blåtann. Sjå Hardware.no.

Når det gjelder cases til iPod så er iPodLounge eit greit sted å starte.

Når det gjelder lading gjennom solceller, så kan du sprette ein datakabel for iPoden og koble den til eit solcellepanel. Antar spenning mellom 12-30 V er greit. Dersom du søker etter batteri til iPoden så kan du lese av spenningen du kan bruke. Eventuelt finne spenningen laderen gir.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Solcellelading av iPod

Innleggav shane102 » lør 10.05.2008 20:36

Tough, waterproof ipod cases http://www.greyonblue.com
medlem i 191 måneder
 


Returner til iPod ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]