Hvordan funker Camera Connector?

Diskuter ekstrautstyr til iPoden

Hvordan funker Camera Connector?

Innleggav jalla » tir 11.09.2007 10:20

Vurderer å kjøpe iPod Classic med Camera Connector.

Men siden med oversikt over kompatible kameraer finnes ikke lenger! Vet noen hva som generelt kreves for at kameraet skal støttes? Innbiller meg at den burde funke med USB 2.0-kameraer og kortlesere, og at den laster raw (uten å vise dem) samt jpeg. Er dette riktig, eller kan jeg risikere at det ikke funker med mitt utstyr? Vil jeg kunne koble til mobilen (som har USB-port) og hente ut bildene derfra også?

Hvordan er dette i praktisk bruk?

Bruker Canon EOS-1D Mark III, Leica digilux 3 og Nokia n95.
medlem i 214 måneder
 

Innleggav sortebill » tir 11.09.2007 11:12

Siden du (iallefall utifra kameraet) er profesjonell ville jeg heller investert i en skikkelgi bildebank. Canon har en fin en, ville ikke satt min lit til en ipod iallefall..

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav jalla » tir 11.09.2007 11:24

sortebill skrev:Siden du (iallefall utifra kameraet) er profesjonell ville jeg heller investert i en skikkelgi bildebank. Canon har en fin en, ville ikke satt min lit til en ipod iallefall.


Jeg har uansett en annen arbeidsflyt til slikt, iPod er mer tenkt til fritidsbruk og reserveløsning. Bilder fra mobilen er kanskje det morsomste å bruke den til, om det går. Kan man overføre videofiler også, tro?

(og så kan jeg kanskje rettferdiggjøre et iPod-kjøp :-D )
medlem i 214 måneder
 

Innleggav popxpress » tir 11.09.2007 20:01

du kan overføre video, men ikke vise de...

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Hvordan funker Camera Connector?

Innleggav MRee » tir 25.12.2007 14:56

HVA DU ENN GJØR IKKE KJØP IPOD CLASSIC.

Da jeg skriver dette er det en dag til jeg reiser til Asia for en måned med cameraet mitt, og jeg har akkurat prøvd det oppsettet du beskriver med for å si det MILDT skuffende resultat. Apple har klart å gjøre at iPod classic IKKE er kompatibel med kamera connector, og har heller ikke på de månedene klart å oppdatere softwaren. Jeg er dermed mildt sagt FUCKED, og selvfølgelig forbannet. Trodde software problemer var det siste jeg trengte å bekymre meg om med apple.
medlem i 196 måneder
 


Returner til iPod ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]