Gode hodetelefoner?

Diskuter ekstrautstyr til iPoden

Hvilke hodetelefoner bør jeg kjøpe?

1) Shure SE210 Earphones
8
30%
2) AKG K324P
7
26%
3) Sennheiser CX300
9
33%
4) Sennheiser PMX 70
1
4%
5) d-JAYS
2
7%
 
Antall stemmer : 27

Innleggav Staale » tor 09.08.2007 13:29

Porta- og SportaPro er svært oppskrytt. Helt greit til joggetur som en sier her, men elendig hvis du sitter på buss lignende pga veldig åpen konstruksjon. Dessuten er bassen altfor fremtredende (rundt 40Hz overdøver litt for mye).

Hvis du klarer deg uten in-ear (som ikke er veldig nyttig bortsett fra hvis du flyr masse), så backer jeg opp Sennheiser PX-100 (http://www.headphone.com/guide/by-budget/40-80/sennheiser-px-100.php). Et litt større headset som jeg selv bruker svært ofte er Beyerdynamic DT 231 (http://www.headphone.com/products/headphones/earpad/beyerdynamic-dt-231.php), dessverre er det rimelig stygt. Jeg har bare sony ex-71 selv in-ear, disse er ikke særlig gode.

Edit: http://www.headphone.com/ <- sjekk litt der selv. De lister også mange in-ear propper hvis du går på product listing.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Alfred.Woodden » fre 24.08.2007 15:39

Har hatt fødselsdag, og i den anledning lurte jeg på å få oppgradert headsettet mitt. :D

Fant Bose On-Ear til ca 1500 kroner.

Er det noen som har erfaringer med dette headsettet, og kan anbefale det?

Apple sin online store

Bose sin produktinformasjon

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav tommy_tott » man 27.08.2007 22:19

Har hatt fødselsdag, og i den anledning lurte jeg på å få oppgradert headsettet mitt.

Fant Bose On-Ear til ca 1500 kroner.

Er det noen som har erfaringer med dette headsettet, og kan anbefale det?


Jeg kjøpte Bose In Ear til ipoden min og var veldig fornøyd med lydkvaliteten.MEN lyden er av en eller annen merkelig grunn mye lavere enn feks de hodetlf som følger med ipoden. Jeg syntes de spilte så lavt til ipoden at jeg leverte dem inn igen. <_<

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Alfred.Woodden » man 27.08.2007 22:43

Jaså? Det er jo litt krise, da!!

Hvilken iPod har du? Jeg har iPod 3G.

Håper det bare var du som fikk et mandags-headset! Kjøpte mitt på Apple Store, og vet ikke hvordan det fungerer med retur av varer der. Får det 31. august.

Igrunn litt rart det med volumvinået, når det står på Apples sider at det er kompatibelt med alle iPod-modellene.

Se helt nederst på siden:

http://store.apple.com/Apple/WebObjects ... nplm=TK709

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav jaknudsen » tir 28.08.2007 17:45

De er vel tungdrevne, da. Prøvde du med goPod?

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav tommy_tott » ons 29.08.2007 10:51

De er vel tungdrevne, da. Prøvde du med goPod?
goPod prøvde jeg ikke( visste ikke at det fantes) Det kan jo løse "problemet"

Jeg prøvde forresten hodetelefonene på både ipod mini og på nano med samme resultat. Har også senere lest anmeldelse av produktet hvor lav lydstyrke har blitt nevnt.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav tommy_tott » ons 29.08.2007 10:53

Beklager! Det er jeg som har lest feil! Dette gjelder Bose In Ear ikke on ear som du har bestilt. Beklager misforståelsen. De fungerer sikkert utmerket! :-D

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Alfred.Woodden » ons 29.08.2007 14:50

*pheew*, jeg så du skrev IN-EAR, men ettersom I-en er rett på siden av O-en var jeg sannelig ikke sikker, men jeg regnte likevel med at det var ear-plugsene du mente :)

Håper jeg blir fornøyd med On-Ear :)

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav Alfred.Woodden » tor 30.08.2007 15:17

Har nå motatt Bose On-Ear, og jeg må bare si at dette er noe av det grommeste jeg har hørt!!! Knuser creative-høytalerne jeg har som har medfølgende subwoofer!

Kvalitetsfølelsen er også enorm!!

Anbefaler disse på det varmeste og sterkeste!!!

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav iCurl MacBook » tor 30.08.2007 15:36

Bare for å ha nevnt det kjøpte jeg meg nylig et par
Skullcandy In-Ear hodetelefoner, Skullcandy Full Metal Jacket, og de er absolutt de beste jeg noen gang har eid. Ikke var de så dyre heller, 599,- på spaceworld.

Lager god og høy lyd, med skikkelig bass hvis du ber om det.. Med iPoden på litt under halv lyd er det nesten ubehagelig høyt. Sykler daglig rett ved siden av motorveien, hører bare musikken, all støy er borte. Litt tilvenning kreves, klør litt i øret i starten, men man venner seg fort til det.

.... og fine er de også!

Link

Anbefalles!
medlem i 207 måneder
 

Forrige

Returner til iPod ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]