Bibel på Ipod.

Diskuter ekstrautstyr til iPoden

Innleggav Gaijin » tir 31.07.2007 17:44

Så alle som ikke mener det samme som deg må være en annen plass? Kanskje det er du som er på en annen plass. En plass uten æ, ø og å f.eks. :-)

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav ggt667 » tir 31.07.2007 17:50

Er det ikke bare å bedrive litt cache surfing på bibelen.no ?!?

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav jonahaug » tir 31.07.2007 18:25

Bare hyggelig! Men tviler på at det finnes et som er på norsk..

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Innleggav lazaron » tir 31.07.2007 18:26

ikke alle, men de som leser bibelen og tror paa Gud og Jesus og alt det der.

Men alle for ha sin mening :P

Utlandet er kanskje en annen plass........

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Innleggav Wensell » tir 31.07.2007 18:38

Bibelen er faktisk morsom, men mest pga hvor latterlig _jeg_ syns den er da. Feks historien Lots Døtre... Lots to døtre sjenker faren sin full på vin, for så å voldta han for å sikre videre slekt. Lot merker selvfølgelig ingenting, siden han er mannen og er uskyldig. Kvinnene derimot er de som synder.

Jeg anbefaler bibelen for alle, slik at man har et større tyngde for å kunne diskutere kristendom og religion. Sålenge du ikke diskuterer med en person som begynner.. "Jammen, det sa Gud".


O:-)
medlem i 223 måneder
 

Innleggav Bringsverd » tir 31.07.2007 18:42

Når vi har en bibel diskusjon så har jeg et spørsmål.
Vist Adam og Eva var de første og eneste menneskende på jorden i begynnelsen og fikk 2 sønner. Og den ene sønnen drepte broren i sjalusi.
Hvordan er vi her i dag?
medlem i 214 måneder
 

Innleggav lazaron » tir 31.07.2007 18:43

Godt sporsmaal, kanskje vaare bibel forkjempere her inne kan svare oss?

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Innleggav Gaijin » tir 31.07.2007 18:49

Hvis dere ikke har forstått at historien om Adam og Eva er en lignelse om evolusjonen og menneskets utvikling, så er dere enda dummere enn dere ser ut til.
Den gangen visste de fint lite om evolusjonen, derfor lagde de en lignelse som kunne få plass på under 40 millioner papyruser.

Jeg avslutter her mitt engasjement, fordi dere stort sett er ute etter å være spydige. Og da mister jeg interessen helt.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav lazaron » tir 31.07.2007 18:59

Det er vel mere ditt syn paa saken, de fleste troende tror i utgangspunktet at det var slik verden ble til, at alt startet ved adam og eva.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Innleggav Mars » tir 31.07.2007 19:04

...Gaijin - hva er dette for slags utsagn? Det er ingen grunn til å tro at "Adam & Eva historien" bør betraktes som en lignelse. Hva får deg til å tro det?

P.S. Det finnes ikke bare én måte å forstå Bibelen på.



ð

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav ksvens1 » tir 31.07.2007 19:18

Aldri lest bibelen, men hadde vært spennende å kanskje gjort det. Mange liker ikke bibelen, men syntes eks filmer som Passion of the Christ er kjempe bra og interesante. Så da må jo boka muligens være veldig interesant. Men liker bøker som tar opp litt ting angående bibelen jeg, som Jesus dokumentene osv, hvor de spekulerer litt om ting i bibelen stemmer eller ikke....

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Innleggav segrov » tir 31.07.2007 21:56

Gaijin skrev:Hvis dere ikke har forstått at historien om Adam og Eva er en lignelse om evolusjonen og menneskets utvikling, så er dere enda dummere enn dere ser ut til.


Akkurat hva det er vet vi jo ikke mde sikkerhet. Historien er jo over 3000 år gammel. Men det er verdt å merke seg at bibelen ikke utelukker at Kain og Abel hadde flere brødre... Og det er nettopp her jeg må få lov til å anbefale en helt annen bok-serie: «Ute av verden» og «En tid for alt» av Karl Ove Knausgård. Dette er de 2 første bøkene i en trilogi.

Her fant jeg et utdrag av første kapittel:
http://www.dagbladet.no/kultur/2004/12/06/416745.html
medlem i 250 måneder
 

Innleggav Bringsverd » tir 31.07.2007 23:13

Søkte litt rundt og fant ut at bibelen nevner et tredje barn fra Adam og Eva,
Seth. Aldri hørt om han sånn egentlig.

Mange forskjellige oppfatninger hvem Seth var og hvor han kom i fra.
Vet at det siste ledet i den setningen virker rart men, bare les artikelen om han på Wikipedia.
medlem i 214 måneder
 

Innleggav andreas 30gb » tir 31.07.2007 23:21

Bibelen Inspirerte også Asbjørnsen og Moe, HC Andersen og brødrene Grimm til å skrive flere eventyr.. O:-)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav mons » tir 31.07.2007 23:25

Fra 1.Mosebok 5,4: Etter at Adam hadde fått Set, levde han enda 800 år og fikk sønner og døtre.

Det står med andre ord at Adam og Eva fikk døtre. Om det var de som fikk barn med sine brødre, eller om det skjedde noe helt annet kan være en annen diskusjon. Uansett kan det være en fordel å lese mer enn ett kapittel i en bok, dersom man lurer på hvordan det hele henger sammen.
medlem i 231 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPod ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron