Bibel på Ipod.

Diskuter ekstrautstyr til iPoden

Innleggav EinarJ » tir 31.07.2007 23:31

lazaron skrev:Det er vel mere ditt syn paa saken, de fleste troende tror i utgangspunktet at det var slik verden ble til, at alt startet ved adam og eva.


Og dette vet du fordi? Hva slags grunnlag har du for dette, og hva slags troende er det du baserer deg på, regner du f.eks de som går i kirken bare på juleaften som kristne?

Særiøst folkens, her er det ingen som har spurt dere om deres meninger om bibelen, det blir spurt om måter å få lest boka på iPod på, dersom dere ikke har noen erfaringer med problemet, og heller ingen ønsker om å få hjelp eller hjelpe til med saken tråden handler om, så er kalde harde fakta, at dere er uønsket i akkurat denne diskusjonen, siden dere ikke har noe som helst nyttig å komme med.

Hvis noen kommer inn her og spør om hvorfor rosenborgs hemmeside ikke funker i nettleser X, hyler alle brannsupporterne og brenner vedkommende på bålet da? nei. Hvis jeg ber om hjelp til å få et program som framviser evolusjonslæren til å fungere, kommer da Inteligent Design folka inn i tråden min og plager meg, nei.

Jeg er selv fullstendig ateist, og har ikke nødvendigvis full respekt for religion i alle sammenhenger, men det betyr aldri at jeg kaster meg over folk som er religiøse, og plager dem, det betyr mer at jeg stiller kritiske spørsmål til folk i diskusjoner, og stiller spørsmål med gamle religiøse vaner. Bibelen er en god bok, det er den nødt til å være, ellers er det noen prester i vatikanet som er sinnsvakt gode på markedsføring, hva man legger i det som står i boken varierer fra person til person, og det er selvfølgelig det som er poenget. For meg er innholdet i bibelen eventyr som har en generell undertone av formaning mot kristen moral, som på mange måter ikke er noen kjempedårlig moral, og langt på vei kan være ganske bra, for andre, kan boken være selve meningen med livet.

Og her kommer poenget, du vet aldri hva bibelen betyr for de du snakker med, du kan komme til å såre noen utrolig dypt med slengbemerkninger om det viktigste i livet deres. De fleste kristne jeg kjenner, setter pris på en god diskusjon om bibelen, men ingen, selv ikke ateister som meg, synes noe om usaklig skitkasting.

Skjerpings.

Til opplysning har jeg ennå til gode å lese bibelen fra perm til perm, men den står på lista over bøker jeg skal gjennom etterhvert.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav kj » tir 31.07.2007 23:43

Når vi er i gang kanskje vi skulle etterlyse Koranen og andre hellige skrifter/bøker også? ;-)

Noen som har noen linker til Koranen? På norsk eller engelsk selvfølgelig... hva med budismen? Shintoismen? osv?

Skal man først lese burde man vel lese alt for å få litt balanse og innsikt i hva de andre holder på med ikke sant? O:-) :-D


Har selv som mål å lese dem alle fra perm til perm.... men har nok ikke vært så flittig nei... Men vet at det skal være mye god lesing.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Knesaren » tir 31.07.2007 23:51

PM meg når du er ferdig.

- Moderert av Nikoraisan -
Årsak: Fjernet unødvendig sitering. Les §2.8 i reglene :)
reglene skrev:Siteringsfunksjonen skal ikke brukes når man svarer på det siste innlegget i tråden.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Zzmukhan » tir 31.07.2007 23:58

Husker jeg leste litt i Koranen, og kom over nøyaktig hva som skulle skje med de vantro. Det inneholdt kokende vann, smeltende hud og innvoller, og andre mindre komfortable scenarioer jeg ikke kommer på i farta.

Men liker bedre å lese bibelen. Ikke at jeg gjør det så ofte, men der er det flere gode historier, som også kan kobles opp mot "ekte" histore.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Innleggav kj » tir 31.07.2007 23:59

Du får lese dem selv Knesaren jeg gir ikke referater....!

skulle det være morsomt? regner du det som vanskelig å lese noen få bøker? Mulig du ikke er glad i å lese bøker generelt...og derfor ser det som et problem?

Men for en som liker bøker og har lest seg gjennom seriene av bøker av Kjell Hallbing (Alias Louis Masterson), Maclean, Bagly, Wilbur Smith, Fredrik Skagen, Forsyth, Arild Rypdal, David Morell og noen hundre forfattere (seriøse og mindre seriøse) til (og mange tusen bøker).

Så er det vel i prinsipet bare snakk om en prioriterings sak å få lest de nevnte bøkene ikke sant?

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav EinarJ » ons 01.08.2007 0:05

Eh, folkens, siste advarsel, hvis dere ikke forsto hva jeg skrev over, så kan jeg prøve å gjøre meg selv litt mer forstått:

VI DISKUTERER IKKE BIBELEN SOM BOK I DENNE TRÅDEN, VI DISKUTERER HVORDAN MAN FÅR LEST BIBELEN PÅ iPOD.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Toleranse

Innleggav Lokehue » ons 01.08.2007 0:08

Her kommer en person med et enkelt spørsmå om iPod og hvor man kan finne en bestemt fil. Personen synes allerede at det føles "tabu" å være kristen i Norge, kanskje blitt møtt med nedlatende holdninger før? Da er det litt kjipt synes jeg, at tråden forvandles til diskusjon om religion, og med nedlatende holdninger (at bibelen er "latterlig" etc). Jeg tar gjerne en diskusjon om livsyn / religion i en egen tråd, men det blir litt tullete (for ikke å si lite tolerant) hvis folk ikke kan stille et teknisk spørsmål her på forumet, uten å måtte forsvare sitt livsyn. La folk ha sitt syn ifred, hvis de da ikke inviterer til diskusjon.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav viking » ons 01.08.2007 0:23

Linux for kristne

http://www.whatwouldjesusdownload.com/c ... ition.html

http://www.ichthux.com/

iPod vet jeg desverre ikke om noe for.
medlem i 228 måneder
 

Innleggav kj » ons 01.08.2007 21:59

Vel bibelen er en bok akkurat som koranen og alle andre er det. Uavhengig av innhold osv....

Jeg diskuterte absolutt ikke innholdet. Jeg bare etterlyste tilsvarende slik at jeg kunne få takk i linker til både bibelen og de andre.

Men jeg forstår hva du mener kom jo ikke akkurat mange konkrete svar på linker til filer fro dette.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Forrige

Returner til iPod ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron