remote til Nike+ipod.

Diskuter ekstrautstyr til iPoden

remote til Nike+ipod.

Innleggav Johs. Tveita » tor 19.07.2007 0:48

har nett kjøpt Nikesko lpluss sensor og ipod nano. Det står i bruksanvisningen at det skal finnast ein Remote (fjernkontroll?). Er det ein spesiell fljernkontroll eller er det den same remote som kjem med nye mac´ar? I alle fall får eg ikkje kopla til min remote til ipod nano med nike ipod receiver. Kan nokon hjelpa meg?
mvh

Johs.
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Saft » tor 19.07.2007 0:52

Jeg skjønner ikke helt nå..

Men du har en hvit firkant med 30-pin connector på, ikke sant?
Og en rund, rød og hvit dings med Nike og Applelogo på?

Den firkantede hvite skal stikkes inn under på iPoden, og den røde og hvite runde skal i hullet på Nike-skoen.

Det skal komme opp et Nike+ iPod-menyvalg på iPoden når du har koblet til den hvite dingsen under på iPoden. Derfra kan du sammenkoble iPoden med sensoren.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

remote til Nike+ipod.

Innleggav Johs. Tveita » tor 19.07.2007 22:26

Gode Stig 1993! Takk for svar!
Det er ikkje koplinga til sensoren som er problemet. Det går greitt! Men det står i bruksanvisningen at du kan kopla til ein fjernkontroll til ipoden og bruka den til å styra ipoden, og det eg lurer på om det er den vanlige fjernkontrollen til nye maccar eller om det er ein spesiell fjernkontroll til ipod+nike. I alle fall får eg ikkje kopla til den vanlige fjernkontrollen til min ipod+nike.
:-( Johs.
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Saft » tor 19.07.2007 22:36

Det er nok veldig lite sannsynlig at det er Apple Remote det er snakk om her ja..

Jeg har aldri hørt noe om en remote til Nike+.
For min del går det greit å styre via klikkehjulet som allerede er på iPoden ;)

EDIT: Jeg ser nå at det står noe om en Nike+ iPod Remote i manualen. Der står det at man skal kunne koble den sammen med iPodn ved å gå til Nike+iPod -> Settings -> Remote. Men jeg finner ikke remote-valget på min iPod vertfall. Så det er litt rart.

Så søkte jeg på Applestore og jeg fant heller ikke noe om en eller anne Nike+iPod Remote der så..
Sist endret av Saft den tor 19.07.2007 22:44, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav NikolaiFjagesund » tor 19.07.2007 22:40

Hva skulle fjernkontrollen kunne utføre?

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav Mr Mac » tor 19.07.2007 22:51

Jeg tror det her er snakk om en missforståelse. Jeg er helt sikker på at det ikke finnes noen fjernkontroll, men at det dreier seg om "remote connection", altså fjerntilkobling.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

remote til Nike+ipod.

Innleggav Johs. Tveita » fre 20.07.2007 22:03

Takk til Stig og Mr Mac for svar!
Då går eg ut frå at nokon remote ikkje finnst til ipod nano + Nike. Eg syns likevel det hadde vore "KJEKT Å HA" når ipoden ligg innelukka på armen under jogging!
beste helsing
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Saft » fre 20.07.2007 22:13

Heller lag deg en spilleliste med alle de sangene du vil høre på :-)

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav RissEh » tir 24.07.2007 14:32

http://arstechnica.com/journals/apple.a ... 11/27/6091

Det er denne som omtales som remote i instruksjonsboken, den har ikke kommet enda da :) men den ser kul ut!
medlem i 210 måneder
 


Returner til iPod ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]