Varer kjøpt på Humac

Diskuter ekstrautstyr til iPoden

Varer kjøpt på Humac

Innleggav Apple4ever » lør 07.07.2007 15:41

Hei! Jeg har bestilt noen varer fra Humac.. Også har jeg fått varen da, men iPoden min har blitt ødelagt.. Så jeg vil jo ikke ha varene.. Er det mulig å få sendt det i retur? Noen som vet noe om dette.. Leste litt på nettsidene deres, men forstod dessverre lite. Andre som har erfaringer med dette?
medlem i 204 måneder
 

Innleggav Zzmukhan » lør 07.07.2007 16:03

Hvis du bestilte på internett har du 14 dagers angrerett, så du kan sende de tilbake innen 14 dager.

Hvis du kjøpte det i butikk kan du sikkert bytte det, med mindre du har åpnet emballasjen osv.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Innleggav GeirAasen » lør 07.07.2007 16:08

hvis iPoden er ødelagt pga transport er det kanskje noe du kan ta opp med humac, de vil nok forstå saken din og vil kunne bytte iPoden. ellers er det også, som Zzmukhan sa, 14 dagers angrerett og heller kjøpe en ny. Men jeg ville ihvertfall ta kontakt med humac først og spørt hva som er deres retningslinjer på varer som kommer fram ødelagt. Du vil nok få et bedre svar der. Ellers er det sikkert oppført noe info om dette på hjemmesidene dems.
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Zzmukhan » lør 07.07.2007 16:15

Jeg forstod det slik at du hadde kjøpt noe ekstrautstyr til iPoden, men iPoden ble ødelagt, og du får ikke brukt det. Stemmer det, eller kjøpte du en iPod?

Hvis det var en iPod du kjøpte som kom ødelagt må du selvfølgelig klage, og du skal få en ny.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Innleggav Apple4ever » lør 07.07.2007 17:24

Nei.. Jeg kjøpte noe til iPoden, men så har jeg ødelagt den HJEMME, så da trenger jeg ikke det jeg kjøpte til den allikevel.. Skjønner? Jeg vil gjerne sende tilbake det jeg har bestilt. Bestilte det over internett..
medlem i 204 måneder
 

Innleggav TopDog » lør 07.07.2007 18:34

Nettvett.no skrev:1. Angrerettloven
Angrerettloven innebærer at du som forbruker kan gå fra avtalen du har med selger dersom du melder fra om dette til selgeren senest 14 dager etter at du mottok varen. Sammen med varen skal du også ha mottatt et angrerettskjema. Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema, eller selger har unnlatt å gi deg de opplysninger om varen/tjenesten som han/hun etter loven plikter å gi, utvides angrefristen til tre måneder. Dersom selger ikke har gitt opplysninger om angreretten, er angrefristen ett år.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav torgbren » lør 07.07.2007 19:06

Har du gått til en butikk og kjøpt tilleggsutstyret til iPoden har du ingen rett til å returnere varen og få penger tilbake. Annerledes er det når du kjøper over internett o.l.

Men....

Du kan likevel gå tilbake til butikken og spørre om butikken er interessert i å være så hyggelig og finne en løsning på problemet ditt. Kanskje er du heldig og får levert inn varen mot å få igjen penger, gavekort e.l.
medlem i 215 måneder
 

Innleggav Apple4ever » søn 08.07.2007 11:56

Jeg har ingen mulighet til å besøke butikken, d var jo derfor jeg kjøpte den på nett..
medlem i 204 måneder
 

Innleggav Macini » søn 08.07.2007 12:08

Siden du handlet på nett benytter du deg av angreretten (innen 14 dager fra du mottok varene) og sender varene tilbake. Problemet løst.
Fra siden til Humac:
13. Fjernsalg - nettbutikk
Ved fjernsalg til forbruker kommer Angrerettslovens regler til anvendelse. Ved fjernsalg har forbruker rett til å gå fra avtalen innen 14 dager etter at hele varen ble levert så fremt lovens andre vilkår oppfylles. Angrefrist innrømmes dog ikke om varen ikke kan returneres i samme stand og/eller mengde. Melding om bruk av retten skal gis innen fristens utløp.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav Apple4ever » søn 08.07.2007 23:35

Aha, d var d punktet jeg var litt usikker på.. skal ringe de imorgen.. De har hatt fri i helga..

Tusen takk.. O:-)
medlem i 204 måneder
 


Returner til iPod ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]