Batteri

Diskuter ekstrautstyr til iPoden

Batteri

Innleggav MK » søn 13.05.2007 14:30

Hei! Jeg har en Ipod Video 30 GB. ca. 1 1/2 år gammel!
Batterikapasiteten har sunket utrolig mye det siste hal våret. Også, nå de siste ukene slår den seg av av seg selv sånn helt plutselig. Det står bare et eple å lyser på skjermen.
Så jeg frykter at Ipoden min skal dø fra meg snart ;/

Så jeg lurer på om det kan være batteriet? At det er det som er dårlig. Så jeg lurte på å få det byttet. Men kan noen si meg hvor jeg kan få gjort dette, hvor mye det koster og om det lønner seg? :)
medlem i 214 måneder
 

Innleggav sortebill » søn 13.05.2007 14:47


Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav ondeper » søn 13.05.2007 14:48

Du kan prøve å resette iPoden dersom du ikkje har prøvet det ennå.

Dersom iPoden er godt brukt så er det mulig batteriet synger på sitt siste vers. Antar Apple definerer batteri som slitedeler ettersom det er 1,5 år gamalt. Men kontakt Apple eller butikken du kjøpte det, kanskje det går på garantien.

Dersom du trenger å kjøpe nytt batteri, så kan ipodbatteri.no hjelpe deg.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Nikoraisan » søn 13.05.2007 14:54

du kan også levere inn iPoden hos humac for batteribytte. 590,- og da får du en refurbished iPod tilbake (det vil da altså si en helt ny bytteenhet). Det tar en uke, men er for mange like fullt et alternativ da man får byttet hele enheten.

Men om din er 1,5 år gammel er det jo mulighet for at du kan få en refurbished helt gratis på grunnlag av reklamasjonsrett (som IKKE er det samme som garanti. Garanti har du bare i et år). Stikk innom humac med iPoden og en kvittering som sier at den er under to år gammel og kjøpt i Norge, så kan vel de ta den inn.

Men gjennomfør uansett en gjenoppbygning for å se om det bedrer seg. Kan være strømstyringen i programvaren som knoter det til også. Forøvrig burde du gjennomføre Apples batterilevetidstest. Skal se om jeg ifnner den frem for deg.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav MK » søn 13.05.2007 15:59

hm.. Takk for alle svar :)

Men jeg lurer på noe.
og, hvis jeg leverer den inn for å bytte batterier, sletter de alt innhold på ipoden? (isåfall, er det noen som vet om et program som kan hente alle sangene på ipoden inn på itunes? Også er det noen som sier at de skifter deksel bak, gjør de det?
Jeg vet ikke om jeg finner kviteringa, kanskje det er latterlig, men sånn er det nå... Men er det noe annet som kan fungere?
:)
medlem i 214 måneder
 

Innleggav MK » man 21.05.2007 20:38

Hjelp!?
medlem i 214 måneder
 


Returner til iPod ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]