iPod tilkoblet Pioneer DEH-P5730 i bilen?

Diskuter ekstrautstyr til iPoden

iPod tilkoblet Pioneer DEH-P5730 i bilen?

Innleggav jonkriska » lør 12.05.2007 11:17

Hei!

Jeg har en iPod 30 GB, nyeste generasjon.
Har også en cd-spiller av typen Pioneer DEH-P5730 i bilen.

Hva er den enkleste og rimeligste måten å få koblet iPoden til cd-spilleren? Vil ikke ha FM-sender eller andre trådløse metoder.

På forhånd takk :-D !!

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav olim » lør 12.05.2007 11:48

Jeg har denne. veldig bra, ligger gjemt bak spilleren og bare en kabel ut. da kan du overstyre ipoden med pioneerspilleren din, samt at ipoden din blir ladet opp.

http://pioneer.no/no/products/25/38/301 ... index.html

obs: fungerer ikke like bra på alle pioneermodeller

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav jonkriska » lør 12.05.2007 12:56

Se der ja!

Er vel kanskje dette som er den beste løsningen, selv om den ikke vil fungere optimalt på min pioneer-spiller...

Er det enkelt å installerer denne selv, eller må man få en forhandler til å gjøre dette?

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav olim » lør 12.05.2007 16:57

Jeg har installert min selv. Er ganske enkelt. Du må koble på strøm (+ og -, to kabler) så kobler du på IP-bus kablen til Pioneerspilleren. Så skal det være klart til bruk. Det er en ganske bra løsning med tanke på å få optimal lyd. Ulempen er at på noen spillere, så får man ikke styrt med selve iPoden, men man MÅ bruke bilsterioen.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav jonkriska » lør 12.05.2007 22:05

Pioneer skrev:Din iPod integreres fullstendig til ditt velkjente stereosystem*. Kontrollèr den akkurat som du normalt bruker din bilstereo: direkte på hovedenheten, eller det aller beste; ved å bruke den rattmonterte fjernkontrollen.

--------------------------

*AVIC-X1BT, AVIC-HD1BT, AVH-P5700DVD, DEH-P55BT, DEH-P70BT, DEH-P75BT, DEH-P88RS og DEH-P9800BT har full iPod-styring. Andre "P" enheter vil behandle iPod som en ekstern kilde, med noe begrenset brukergrensesnitt.


Kan jo se ut som om man styrer musikken via iPod'en etter som jeg ikke har en av pioneer-spillerne nevnt over.

Et siste spørsmål: Følger alt med av kabler, eller er dette noe du må kjøpe seperat?

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav olim » lør 12.05.2007 22:13

Siden det er ca 2 år siden jeg kjøpte min, så husker jeg ikke det.. tror alt fulgte med, men hvis det er noe som skulle mangle så må det kun være IP-bus kabelen,.. men jeg tror at alt fulgte med.

jeg kjøpte min fra komplett.no

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=311046

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 


Returner til iPod ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]