iPod Connector til Toyota

Diskuter ekstrautstyr til iPoden

Innleggav ramstadmobil » tir 17.04.2007 11:30

Sjekk link som er beskrevet over, der finnes det løsninger for flere biler :-)

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Kabel til VW (Golf)

Innleggav superdigg » tir 17.04.2007 11:54

Så klart. Er litt avhengig av hvilken stereo du har men VW selger nå orginale iPod-tilkoblinger. Ellers får du kjøpt hos http://www.acb.no f.eks

Også her mister du CD-veksler hvis du har det.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav ErikB » man 30.04.2007 13:29

Til orientering!

Denne kabelen fungerer ikke mot Toyota RAV4 2002 modell. Har akkurat fått bilen tilbake fra Toyota verkstedet uten iPod Connector fordi størrelsen på CD veksler kontakten passet ikke.

Toyota har derfor bestilt XCarlink modellen , som nå kommer i en ny versjon. Levering ca. 3 uker fra ACB Radio og TV services.
http://www.acb.no

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav ramstadmobil » fre 04.05.2007 10:34

Takk for info!
Jeg var skråsikker på at Rav4 2002 mod. hadde den nye typen CD-skifterinngang. Der tok jeg feil, og det beklager jeg!
I flg. tilbehørskatalogen har alle modeller fra 2001 samme delenr. på CD-skiftere, men etter å ha lest teksten grundigere viser det seg at CD-skifteren har overgang til den smale kontakten i esken, så den kan monteres i både bred og smal kontakt!
Så derfor mente jeg at dette gikk på den, men der tok jeg altså feil!

Da reviderer jeg kompatibilitetsoversikten til følgende modeller:
Yaris 2005->
Avensis 2003->
Corolla Verso 2004 ->
Auris
Rav4 2005->
LandCruiser 120
Prius 2003->

Øvrige modeller: Bruk kabel fra tips i overnevnte poster!

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Ipod connector til Auris med Navi

Innleggav label23 » tir 29.05.2007 11:53

Hei!
Jeg kjøpte ipod connector til Aurisen min med navigasjon..Dette fungerte meget dårlig! Den er koblet til cd veksleren, og jeg kan velge mellom seks spillelister istedenfor seks cd'er. Flere valg får jeg ikke uansett hvor jeg trykker..Jeg får heller ikke opp navnet på spillelistene eller navnet på sang/artist..Dette er meget irriterende med tanke på at kabelen kostet omtrent like mye som ipoden..
Jeg forventet at jeg skulle få full tilgang på alle menyene på ipoden og kunne velge mellom spillelister, artist, album etc.
Jeg har sagt fra om dette til toyota i Drammen, og de skulle undersøke for meg..

Hvordan fungerer den dere har installert? Er det noen begrensninger på noen måte, eller er det akkurat som å bruke ipoden?
medlem i 202 måneder
 

Innleggav ramstadmobil » tir 05.06.2007 21:56

Du får kun tilgang til spillelister. Om du vil ha alle platene tilgjengelig for søking mellom de forskjellige albumene dine, må du lage kopier som spillelister i iTunes først. (Det blir ikke dobbelt opp av musikken, da spillelistene kun er snarveier til hele samlingen din)

Du får ikke tilgang til selve menyen i iPoden, men kan bruke spillelistene dine som virituelle CDer, slik som platene i en CDveksler.

Noen Toyotaradioer med fullmap-navi kan kun vise nummer på spillelister/sanger. Alle ordinære radioer i Toyota viser sangtekst, og navn på
spilleliste.
(Forhandleren din har en oversikt som viser hvilke modeller som kan vise tekst.)

Håper dette bidro til noe?

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Innleggav Hall11 » tir 05.06.2007 22:12

Jeg har en Toyota Prius 2005-modell. Noen som vet om iPod Connector fungerer i denne modellen?

Ellers har jeg koblet iPod-en til kassetspilleren i dag. Utrolig bra lyd!

Hall
medlem i 225 måneder
 

Innleggav label23 » ons 06.06.2007 8:15

Hei,
Takk for svar.
Jeg håper Toyota vil komme med oppdatering på dette.
Kan jo kun ha 6 spillelister på min, og det plaaaager meg! :)
Vet om flere andre bilmerker som har mye mer kompatibel ipod connector..:\
medlem i 202 måneder
 

Spillelister

Innleggav ramstadmobil » lør 09.06.2007 0:06

Hei!
På min Avensis 2004 modell har jeg iPod-connector, og jeg har for tiden 20 spillelister. Når jeg er i tekstmodus, vises navnet på alle spillelistene, men om jeg trykker på TXT-knappen, slik at displayet viser kun spillelistenr. og sangnr. (slik som på din Auris) går den kun til nr.6, og starter på 1 igjen. Når rekkefølgen på spillelistene passerer nr. 6 tilsvarer nr.1 spilleliste nr.7.
Dette er fordi radioen "tror" at det er en CD-veksler som er tilkoblet, og ikke en iPod.
Alle Toyotas CD-vekslere har kun 6-platers magasin, så derfor viser displayet kun 1-6.
Søk forbi nr. 6, og du vil oppdage at spilleliste nr.1 ikke lenger er den samme som spilleliste nr.1 du spilte første gang!

(Mulig jeg forklarte meg litt tungvint her, men jeg håper du forstod!??)

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Innleggav label23 » lør 09.06.2007 10:50

Hei og takk for svar!
Jeg skal prøve å undersøke dette. Hvis det virker slik du sa, så er det i allefall litt mindre håpløst.:)
medlem i 202 måneder
 

Innleggav ErikB » man 02.07.2007 11:32

Da har jeg vært igjennom utallige scenarior med iPod Connector til min RAV4 2002 modell uten å lykkes. http://www.acb.no har ikke fått sin XCARLINK versjon til å fungere. Kjøpte tilslutt http://www.connects2.no (ATYIPOD001) fra BEMA AS i Grimstad, men min Toyota fohandler har nå gitt opp å få den til å fungere.

Er det noen der ute som har erfaring med Connects2?

http://www.connects2.com/c2search.aspx?catID=27&Page=2
Trykk på den blå bilen (ATYIPOD001) og den viser at denne skal fungere ti RAV4 2002 modell.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav mariowing » man 30.07.2007 22:29

Heisann! Virker som det er noen her som har virkelig god greie på iPod og Toyota. Har fått en Avensis med såkalt Navitech-pakke. Denne har full-map navigasjon men ikke av den typen med skjerm oppe på dashbordet. Her sitter skjermen i selve spilleren (en 2 DIN enhet) og for å putte i cd så trykker man på en knapp og hele displayet "fjerner seg" slik at man kan putte inn en cd.

Jeg ser ingen muligheter for å velge CD veksler som inngang her, er i alle fall ingen knapp for det. Noen som vet om det allikevel finnes en mulighet for å koble på en iPod? I samme slengen; noen som vet om det finnes en AUX-inngang bak på denne spilleren? Klarer meg lenge med det jeg egentlig...

Takknemlig for alle svar :-)
medlem i 200 måneder
 

Innleggav albester » man 30.07.2007 22:40

Ikke toyota her, men noen som har peil på om noe slikt finst til Mercedes Viano 2.2 4matic ? Har akkurat kjøpt en slik, med command aps navigasjon og lydsystem, samt cd veksler. Selgeren mente man kunne koble til via kabel, men hørtest ikke ut som han hadde stor peil. Er det noen som vet dette sikkert? at man kan bruke det sammen med command aps og cd veksler altså? Er en splitt ny viano ble bygd denne mnd.
medlem i 230 måneder
 

iPod Connector til Avensis navitech

Innleggav ramstadmobil » tor 02.08.2007 9:35

Hei!
Jeg ringte akkurat til Toyota Norge om noe, og spurte samtidig om kabelen går til din radio, som heter TNS700.
Det går, men du får ikke opp sangtekst i displayet. Kun sang- og spillelistenummer.
Delenummeret på kabel til din bil, er: PZ473.00265-A0

Koster hos oss i Namsos 1.670,- inkl.mva. (pr. 02.08.2007)

(Montering kommer i tillegg, og gjøres på under en time)

:-)

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: iPod Connector til Toyota

Innleggav Draupne » tor 20.12.2007 11:50

Heisann,

Jeg har en Avensis 2007 modell med den nye navitech-pakka og Toyotas iPod-kabel. Kan noen bekrefte at siste versjon av iPod Nano og iPod Classic fungerer? Bruker i dag 1.generasjons Nano.

Mads
medlem i 195 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPod ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]