iPod Connector til Toyota

Diskuter ekstrautstyr til iPoden

iPod Connector til Toyota

Innleggav ramstadmobil » tir 03.04.2007 14:11

Til alle Toyotaeiere:

iPodkabel for styring av iPod via bilradioen

Kabelen monteres i hanskerommet, og gir tilgang til iPodens funksjoner gjennom radioens betjeningsknapper.
Settet koster ca. 1500,- og er enkelt å montere.
(Det finnes foreløpig kun monteringsanvisning for Auris, men med litt innsikt kan man ved hjelp av den skjønne hvordan man skal gjøre det på en annen modell)

Denne kabelen fungerer til alle Toyota som har fabrikkmontert radio.
(Fra ca.2000 og nyere)

Jeg har en Avensis 2004, og der funket dette helt supert! Sangtekst, spillelister m.m. kommer i displayet på radioen, og du skifter spilleliste og sanger via rattbetjeningen.
Sist endret av ramstadmobil den tor 19.04.2007 12:46, endret 3 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Innleggav ErikB » tir 03.04.2007 16:30

OK - flott, jeg har en Rav4.
Hvor får jeg kjøpt dette?

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav ramstadmobil » tir 03.04.2007 16:58

Hos Toyotaforhandleren!

Glemte å nevne at når iPoden ligger tilkoblet i hanskerommet, lades den, samt at det kommer frem Toyota-logo i displayet på iPoden

Når du bestiller settet, så bestill det som tilhører Auris. Det funker på Rav4, Corolla og Avensis. (Ikke Avensis med fullmap navigasjon, da må annen kabel benyttes) Det kommer kabel for Avensis m/fullmap, samt de andre modellene senere i år, men de fleste kan bruke kabelen til Auris, som er på markedet nå!

NB! Om du har CD-veksler fra før, må denne vike plassen for iPod-connectoren. (Enten/eller) Men hvem har bruk for et 6-platers magasin når iPoden kan inneholde oppimot 2000 CD'er??

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Fungerer helt topp

Innleggav camry10 » fre 13.04.2007 22:42

Takk for hjelpen Ramstadmobil,har en Avensis,og må bare si at dette fungerer helt topp.
medlem i 204 måneder
 

Innleggav dicky_dick_dickens » lør 14.04.2007 0:04

ohh... nice.

men går det ann å få iPoden til å ligge andre steder?

vell... eg har ikke bil, og kommer ikke til å få det før om to år minst. men det som e, e at eg ikke e noe spessielt fan av å ha iPoden min i hanskerommet. for eg vet med meg sjølv at det vil komme til å bli fuldt av alt annet styr som vil ripe opp spilleren.

såh... går det ann å få ledningen bak til midt armlendet i bilen i stede?

ev.ent, e det slik at du må/kan montere settet sjøl, eller e de slik at Toyota må gjøre det, for en heavy penge, for at garantien ikke skal gå ut?

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav firepack » lør 14.04.2007 1:24

Artig.
Har nettopp bestilt meg en Auris. Er dette lett å montere selv? Hvordan kommer man til? Må man ta ut hanske rommet for å komme til etc??
medlem i 227 måneder
 

Innleggav ramstadmobil » lør 14.04.2007 9:16

Den er enkel å montere ja!
Når du kjøper kabelen hos toyotaforhandleren, ber du dem gå inn på Toyotas "techdoc"-sider og skrive ut en monteringsanvisning.
Om du ikke har 10 tommeltotter, så bør du klare å montere selv.
Hvis ikke, er det 1-1,5 timers jobb på verkstedet.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Innleggav ramstadmobil » lør 14.04.2007 9:19

Hei!
Det går an å trekke kabelen til midtkonsollen (Den er ca. 1,5 meter), men om du legger iPoden i det svarte hylsteret som fulgte med spilleren, så får du ikke riper! (Om du har 30, 60 eller 80Gb-varianten)
Har du iPod Nano så fulgte det ikke med hylster, men du kan jo kjøpe en av disse "sokkene" som iPodforhandlerne selger.
Bruk fantasien!

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Innleggav ErikB » søn 15.04.2007 0:53

Er det noen som har prøvd denne på en Rav4 - 2002 modell?

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav ramstadmobil » søn 15.04.2007 21:15

Heisann!

Rav4 2002-modell har samme CD-skifterinngang på baksiden som alle andre Toyotaer med fabrikkmontert radio. Så kabelen passer på den også!
Jeg har kun montert på Auris og Avensis, men vet den passer.

Om du har DAB-radiotilkobling på din Rav, må du vente til i mai når kabelen for Avensis med fullmap navigasjon er tilgjengelig. DAB bruker nemlig CD-skifterinngangen til lyden.

(Grunnen til at Avensis m/fullmap-navi har egen kabel, er at navigasjonen bruker CD-skifter-inngangen for lyden til navigasjonen, da Avensis ikke har skjermen innebygd i radioen som på andre Toyotamodeller.
Dette settet inneholder en annen kabel med forgreningskontakter.)

NB! CD-veksler og iPodkabel kan ikke monteres sammen, da de bruker samme betjeningsknapper på radioen, så her må du velge enten eller!

Løp og kjøp!

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Innleggav admin » søn 15.04.2007 21:20

Har en Toyota Aygo, tviler på at dette fungerer her - men noen som har erfaring? Aygoen har AUX-In som jeg allerede bruker til iPoden, men hadde jo definitvt vært frekkere å få dette på displayet.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav ErikB » søn 15.04.2007 21:25

Takk for positivt svar, men min Toyota leverandør sier nei. Passer kun til nyere modeller 2006-2007. Skal prøve å bruke dine argumenter en gang til. Er desperat på å få igang iPoden i bilen, og med skikkelig lyd.

Fikk et tips om denne fra produsenten XCarLink:
http://www.acb.no/Details.asp?ProductID=1749

Men den skal visstnok ødelegge for radioutgangen etter installasjon på 2002 modellene :(

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav ErikB » man 16.04.2007 11:36

Noen som har erfaring med denne?
http://www.profildata.no/dension.html

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav ramstadmobil » man 16.04.2007 21:04

Den ødelegger ingen radioinngang! Jeg monterte kabel for Auris på min Avensis 2004, og den funker så det suser!

Om forhandleren din nekter å godta det, så lyv, og si du har en Auris, så monterer du den allikevel i din Rav4 :-)

Får du problemer, så send meg en PM, så skal jeg hjelpe deg! Jeg jobber på delelager i Toyota!


NB! For å være helt sikker på at din radio kan bruke denne enheten så ta den ut, og kontroller om CD-vekslerinngangen er av den smale 12-pins kontakten som er ca. 15x10mm. (Den er betydelig smalere enn hovedkontakten på radioen)
Sist endret av ramstadmobil den tir 17.04.2007 8:00, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Innleggav Guss » man 16.04.2007 21:54

noen som vet om en lignende løsning for vw golf? 2005
medlem i 238 måneder
 

Neste

Returner til iPod ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]