Ekstrautstyr til iPod, passer det til iPhone?

Diskuter ekstrautstyr til iPoden

Ekstrautstyr til iPod, passer det til iPhone?

Innleggav LaStrada » ons 28.03.2007 22:11

Heisann!

Tenkte å skaffe meg en cd-spiller til bilen med iPod-støtte. Har lyst til å skaffe meg en iPhone når den kommer. Så det jeg lurte på var om en cd-spillern jeg kjøper i dag fungere med iPhone når den kommer ut? Dvs, vil pluggen man kobler i iPoden i dag være lik iPhonen evt nyere iPoder?

Eksempler på spillere / ekstrautstyr for å styre iPoden:

Denne jeg har lyst på:
http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1684
Med denne iPod-adapteren:
http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1624

Evt så har vi disse:
http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1830
http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1561
(nederst på siden er det linka til en iPod adaper)


Takker for svar :)

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav iBjorn » ons 28.03.2007 22:20

Jeg har nix peil på bilstereo, men jeg synes det er innmari rart hvis ingen lager spillere med AUX-inngang (minijack) så man kan hardwire iPoden sin rett inn i spilleren. Selv har jeg kjørt på iTrip over FM, men skjønner godt at den lydkvaliteten er for søplete for aficionados av HI-FI.

Beklager forresten at dette ikke er å anse som svar på spørsmålet ditt.

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav LaStrada » ons 28.03.2007 22:47

De aller fleste har AUX-inngang, så det funker jo. Men greia med at man kobler til iPoden med en sånn kabel, er det bilstereoen som styrer iPoden slik at man slipper å fikle med iPoden når man kjører. Men det er selvfølgelig en mulighet å koble den til sånn :)

iTrip er uaktuellt, alt for dårlig lydkvalitet. Er ikke ute etter überlydkvalitet, men liker å ha en ordentlig spiller og et anlegg som gir mye lyd for en billig penge i tillegg til at det ser litt bra ut! Derfor har jeg lyst til å lage/kjøpe en dockingstation til iPoden i bilen sånn at jeg bare setter den nedi der og vips, så har man iPod på bilstereoen.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav ping0per » ons 28.03.2007 22:51

Unskyld for at eg ikkje har noke svar å komme med.
Men det skal fungere fint. Faren min har dockingstasjon til iPoden.
Han berre kobler den til og so kjem den inn på spilleren.
Genialt. ;)

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav Gardo » ons 28.03.2007 23:08

Hei. jeg har den foriige modellen av p4900 i bilen og en minijack som jeg har koblet til denne

http://store.apple.com/Apple/WebObjects ... nplm=T6715

Fungerer veldig bra. Får line out fra laderen og ganske bra lyd i bilen, men man kan ikke styre ipoden fra stereoen. Jeg hadde kjøpt pioneer spilleren med ipod kabelen hvis jeg var deg. Grunnen til at jeg ikke har det er at den kabelen som passer til min spiller koster 1100 kr og er like stor som den til Alpin! Siden alternativet med kabelen fra pioneer er så billig så er det bare å gå for den!!

Hvilken bil skal du ha dette i? og skal du kjøpe noe annet av bilstereo?
medlem i 210 måneder
 

Innleggav LaStrada » tor 29.03.2007 18:13

Tenkte å putte denne i min golf mk2 16v som snart kommer ut av garasjen. Skal ikke ha heftig anlegg siden den har bøtteseter, bur osv, så det blir litt feil i en sånn bil (veier for mye også :rolls eyes: ). Men en bruksbil trenger anlegg, derfor tenkte jeg å skaffe meg noen gode høytalere og en god spiller istede for billige og dårlige høytalere. Skal ha 3,5" i dashbordet, 5,25" i dørene og evt en sub i reservehjulsbrønnen om det blir for lite bass (noe det sikkert blir!).

Men noen som vet om denne iPod-kabelen vil fungere med iPhone? Har veeeldig lyst på den.

Tror kanskje det blir pioneer da, har ikke sett så mye på prisene der egentlig, bare på hvordan spillern er og hvor mye den koster.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Gardo » tor 29.03.2007 23:47

Jeg vet ikke om den passer til iphone og jeg tror nok ingen på forumet her vet det heller. Tipper at den ikke funker på de spillerne som blir laget nå, men at den kanskje fungerer på neste års spillere.. De finner sikkert på en ny og fancy boks som du må kjøpe ekstra for noen hundre lapper, slik de pleier:(
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Paperboy » fre 30.03.2007 11:14

iPhone skulle få samme kontakt som alle de andre iPodene...

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Gardo » fre 30.03.2007 13:55

Den får samme kontakt, men jeg tror ikke at spillerne som pioneer produserer nå kan takle iphone;) En ipod og en iphone er jo to helt forskjellige produkter så jeg tror ikke spillerne kan lese iphone med en vanlig ipod ledning/boks som produseres nå når iphone kommer til neste år eller noe i Norge!
medlem i 210 måneder
 

Innleggav LaStrada » ons 04.04.2007 23:37

Hm, jau. Var kanskje det jeg tenkte meg. Vi fAr se hva jeg gjoer da, om jeg kjoeper en spiller nA eller droeyern til hoesten... Takker for svar hvertfall :)

(ja, sitter i utlandet :P dArlig med norske taster!)

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 


Returner til iPod ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]