iPod veske med magnet. ødeleggende?

Diskuter ekstrautstyr til iPoden

iPod veske med magnet. ødeleggende?

Innleggav SiriPiri » tor 15.02.2007 22:26

Hei!
Jeg har kjøpt en "wallet" til iPoden min. Den lukker seg fint ved hjelp av en magnet. Dette oppdaget jeg etter at jeg kjøpte den.

Stemmer det ikke at denne magneten vil ødelegge harddisken?

Har ikke kjøpt vesken hos en Apple forhandler, nærmere bestemt en grønn bokhandel. Men den er absolutt ment for en iPod, på grunn av utskjæringer. Dessuten er det en mp3 spiller veske, og en skulle jo da tro at produsenten ikke lagde en veske som ødelegger harddisken.

Noen som vet om den er skadelig for iPoden min?
medlem i 234 måneder
 

Innleggav wigen » tor 15.02.2007 22:45

Jeg har erfart at produsenter kan være dumme nok til å lage noe som ødelegger "produktmålgruppen." Kjøpte en "Creditcard" holder med magnetisk lokkfeste, denne ødela kredittkortet mitt:p Selgeren var riktignok snill og gav meg pengene tilbake:)

Fant dette på apple.com/support:
"iPod, an external hard disk, or any other item that could be damaged by a magnet."
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Twinrehz » fre 16.02.2007 22:33

Det skal ikke gå ann å ødelegge magnetstripen på kredittkort med mindre du har en SINNSYKT kraftig magnet. Det har Mythbusters testet...

iPod derimot, med tanke på at det er ganske vanlig harddisk inni, så kan det bety problemer.
medlem i 218 måneder
 

Innleggav wigen » lør 17.02.2007 4:04

To av mine kredittkort ble ihvertfall ubrukelige etter å ha hatt dem i dem i den kortholderen..
medlem i 222 måneder
 

Innleggav jurgemaister » lør 17.02.2007 10:14

Jeg går ut i fra at du har en iPod Video. Det er mange vesker til iPod som lukker seg ved hjelp av magnet uten at det byt på problemer. Bl.a. fordi magneten er på fremsiden, mens harddisken ligger på baksiden av iPoden (med deksel og hovedkortet mellom).
medlem i 225 måneder
 

Innleggav onepiece » lør 17.02.2007 10:26

Twinrehz skrev:Det skal ikke gå ann å ødelegge magnetstripen på kredittkort med mindre du har en SINNSYKT kraftig magnet. Det har Mythbusters testet...


Vet ikke helt om jeg tror på den mythbusterstesten der. Jeg har selv jobbet i bank og min erfaring var da at sikkert 90% av alle som kom med ødelagte visakort var damer med magnetlås på vesken eller lommeboka si. En kompis av meg satte også en gang en kjøleskapsmagnet på metallkortholderen hans. Resultatet var at samtlige kort han hadde inni ble ødelagte. Ikke spesielt kraftige magneter dette...
medlem i 223 måneder
 

Re: iPod veske med magnet. ødeleggende?

Innleggav iRabb » man 31.05.2010 19:30

Hei,
har nettopp kjøpt meg en hvit skinnveske til min iPhone 3GS. Da jeg skulle prøve den oppdaget jeg at den innhold en magnet for å få fordelen til å sitte på resten.

Bilde

Er dette direkte farlig for iPhonen? Bør jeg heller dra og bytte den eller kan jeg bruke den uten bekymringer?

Takk for svar

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: iPod veske med magnet. ødeleggende?

Innleggav iRabb » tir 01.06.2010 20:59

bump

Noen som har noe konkret svar? Vil nødig ødelegge min iPhone, men hvis skinnveska er spesiallaget for iPhone, så burde den vel tåle det?
:-!

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 


Returner til iPod ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]