AKG K 27 i-hodetelefoner: Bra headsett?

Diskuter ekstrautstyr til iPoden

AKG K 27 i-hodetelefoner: Bra headsett?

Innleggav Egil » lør 27.01.2007 21:34

Lurte på om noen har erfaring med dette headsettet? Jeg driver og lager musikk på macbooken min, og samtidig trenger jeg noe som er bra til å bruke med ipoden min. Har lest enkelte reviews men er redd for å gjøre et bom-kjøp. Om noen der ute har erfaring så bare si ifra.
- Moderert av NiHon -
Fjernet link da den var alt for lang (sprenger sideoppsettet for alle med iBook eller 12" PowerBook), og uansett snart går ut på grunn av tidsbegrensningen i applestorelinker.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav samimac » lør 27.01.2007 22:20

Til musikkproduskjon fins det én tommelfingerregel (den er dog ikke uten unntak men fin å holde seg til): Headsettet skal ikke koste mindre enn 1000 kr. Og det bør hete sennheiser eller AKG. Kort sagt; i den dyrere klassen, og de to nevntelager de beste for musikkbransjen.

Og begge leveres med mini-jack + adapter til jack, og de låter selvfølgelig også best på iPod....
medlem i 228 måneder
 

Innleggav samimac » lør 27.01.2007 22:28

Fant en link til deg:
http://www.mp3.com/akg-k27-i-headphones ... mmary.html

Den får bra kritikk på iPod, men ikke til proft bruk.

Det kommer altså litt an på hvor høyt du sikter med hensyn til musikkproduskjonen... 8-)

Kanskje to headsets?
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Egil » lør 27.01.2007 22:34

Vel jeg har ikke akkurat penger til et 1000 kr headsett... Det må da kunne være bedre enn det forferdelige portapro headphones? (som falt ifra hverandre en måned etter at jeg kjøpte det...)

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav andrenos1987 » lør 27.01.2007 22:37

Jeg har ingen erfaringer med AKG-headsettet, men jeg kjøpte nylig et BOSE Triport OE. Disse er jeg iallefall veldig fornøyd med! :)

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav samimac » lør 27.01.2007 22:48

BOSE er veldig bra greie. Det du må huske på at sammenleggbare saker knekker letter enn solide greier, det er ikke så mye å gjøre med. Må passe godt på da...

AKG´en du nevner virker veldig bra, kjøp den. Lydkvaliteten er det ingenting å si på. Den kan bli slitsom å ha på lenge om gangen, noe som er viktig når du jobber med musikk, (tro meg, det bare blir sånn... :-) )
Så kan du kjøpe et proft headset siden.
medlem i 228 måneder
 

Innleggav haartufs » lør 27.01.2007 23:18

Tror absolutt det meste av headset blir veeeldig mye bedre enn portapro.

Har ikke erfaring med akuratt disse hodetelefonene, men AKG pleier å lage veldig mye bra. De er nok et av de bedre alternativene, dessuten ser de innmari bra ut.
Men dette er vel hodetelefoner ment for lytting? Så du vil kanskje oppdage at den ikke har en helt nøytral lyd, men som sagt, de er nok mye bedre enn portapro (som er helt fryktelige).

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Egil » lør 27.01.2007 23:22

Portapro er det mest overvurderte headsettet NOENSINNE! Livstidsgarantien må være pga at det i det hele tatt skal lønne seg å kjøpe det.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Ole Amund » lør 27.01.2007 23:51

Jeg har hatt K27i i et halv år nå. Er veldig fornøyd med lyden - detaljert og svært god bassgjengivelse. Lyden skjermes godt, en fordel når du er på reise. Anbefaler jeg å vurdere følgende: de er ikke superkomfortable å ha på seg i flere timer i strekk, hvor viktig er dette for deg? - evnt. vurdere hodetelefoner med større klokker.

Ellers er det jo det tryggeste å prøve hodetelefonene selv før du kjøper dem. Akkurat denne modellen er jo ikke så mange som selger, men den nesten identiske lillebror K26P har de iallfall hatt på hificenter-kjeden, den vil gi deg en følelse av komforten og lydkvaliteten du kan forvente deg av K 27 i.
medlem i 216 måneder
 

Innleggav TopDog » søn 28.01.2007 0:22

andrenos1987 skrev:jeg kjøpte nylig et BOSE Triport OE. Disse er jeg iallefall veldig fornøyd med!

Jegkan skrive under på den, Bose OE er fantastiske, men 1500-1700 kroner virker som er over budsjettet til trådstarter.

Det var egentlig langt over budsjettet mitt også, helt til jeg dro ned på Apple Center og hørte på dem. Da gikk all fornuft ut vinduet og jeg har ikke angret et sekund etterpå :)

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav haartufs » søn 28.01.2007 0:30

Vil vel ikke anbefale Bose til lydproduksjon disse hodetelfonene er jo hifi ikke studio, hvis man skal gå så høyt opp i pris vil jeg heller anbefale noe som AKG K141 studio.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav orjanbeats » søn 28.01.2007 0:37

Jeg digger de halvåpne modellene til AKG (k240 blant annet), de er så luftige og deilige å ha på seg... Om de egner seg til musikkproduksjon er en annen sak. Hvis du bruker headsett til musikkproduksjon/ redigering/ miksing, så bør du skaffe deg en eller annen form for plugin som justerer litt på stereobildet sånn at litt fra venstre kanal kommer i høyre øret og omvendt. Det er ikke naturlig for ørene å høre venstre kanal 100 % på venstre øret og høyre kanal 100 % på høyre øret.
medlem i 224 måneder
 

Innleggav haartufs » søn 28.01.2007 1:06

Klart selve miksingen og slikt burde jo foregå på monitorer, men litt til opptak er det jo deilig å ha headset som gir deg nogenlunde nøytral lyd under opptak. De burde vel egentlig vært 100% lukket for at de skulle vært optimale, men jeg synes de duger likevel.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav mingebretsen » fre 06.04.2007 2:28

Er det noe forskjell på k27 og k26?

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav haartufs » lør 07.04.2007 18:11

k27 har vel litt bedre specs, litt bredere frekvensrespons etc, men tror egentlig de er ganske like.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Neste

Returner til iPod ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]