tømme kameraet i ipoden

Diskuter ekstrautstyr til iPoden

tømme kameraet i ipoden

Innleggav Tom Aanensen » man 17.07.2006 12:31

Hei
Finnes det en måte man kan tømme bilder fra kameraet over i ipoden, på reise f.eks?

8-)
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Nikoraisan » man 17.07.2006 12:33


Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: tømme kameraet i ipoden

Innleggav bjoernfh » man 17.07.2006 12:39

Det skal gå an å bruke iPod Camera Connector, men jeg personlig har hatt problemer med å få det til å fungere, jeg har en Canon EOS 350D og en Ixus, og ingen av de har jeg fått til å fungere, selv etter flere firmwareoppgraderinger av både kameraer og Ipod(5G, Video).

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Itteno problem

Innleggav Knotemann1 » man 24.07.2006 13:39

Halloisen.
Jeg har iPod Camera Connector og den funker optimalt. Du kobler til kamera-adapteren og putter inn usben fra kamera. Du får så spørsmål om du vil starte importering. Trykk JA, og den starter umiddelbart. Importeringen tar ganke lang tid(avhengig av hvor mange og høyoppløselige bilder). I tillegg tar den veldig mye batteriressurser fra iPoden. Jeg anbefaler ikke å overføre bilder hvis du er avhengig av ipoden og er langt unna strømkilde. Da kan du fort gå tom. Ikke lurt å tømme minnekortet over til ipod rett før du skal på 13 timers togtur i Indonesia. Da er du tom for batteri etter kort tid. Minus: den tar mye ressurser. Pluss: fungerer ypperlig som exstern harddisk på turer.

Bildene finner du igjen under mappestrukturen på ipoden. Husker ikke hvilken mappe de legger seg under. Ikke så mange å velge i så du finner de lett.
medlem i 212 måneder
 

Innleggav Polymorph » man 24.07.2006 14:39

Jeg synes dette er en genial løsning for å kombinere kameratømming med musikk og videoavspiller, istedet for å måtte kjøpe en ekstern harddisk som har denne funksjonen (kortleser).

Det du også kan gjøre for å ikke suge batteriet på selve kameraet, er å koble til en kortleser istedet.

Dette bør i teorien fungere, men jeg har ikke fått testet det ut.

Du er ikke nødt til å høre på musikk og se video når du er ute og fotograferer, men det er nå mye billigere enn å kjøpe en iPod *og* en fotohardisk (for å gi det et navn).

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav cbjoerke » man 24.07.2006 15:27

Kortleser er tingen, Polymorph. Jeg brukte vanlig kamerakabel (USB 1.0 tenker jeg) på reise i Afrika, og dermed var batteriet tomt før jeg fikk sukk for meg. Men med kortleser med 2.0 går det fort som fy.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav labrat » tir 25.07.2006 15:40

Camera-connectoren fungerer ikke på alle kamera-modellene, selv om den burde gjøre det ut fra oppgitte spec's på kameraet.
Men du kan også ta med iPod og kameraet på en vanlig Internet-cafe, koble begge opp mot PC'en og overføre alle bildene fra kamera til iPod, og deretter formatere kameraet/slette brikken.
Dette fungerer fint (Husk å ta med nødvendige kabler på turen!)
medlem i 213 måneder
 

Re: tømme kameraet i ipoden

Innleggav MRee » tir 25.12.2007 15:01

Som jeg har sagt på ett annet forum. CAMERA CONNECTOR KAN IKKE BRUKES MED DEN NYE IPOD CLASSIC

En latterlig men ubotelig feil som har ødelagt min tillit til apple igjen. Og mine nåværende muligheter til å lagre bilder fra min reise i asia som begynner i morgen. Er mildt sagt forbannet
medlem i 195 måneder
 

Re: tømme kameraet i ipoden

Innleggav chreriksen » tor 24.07.2008 9:41

Finnes det et alternativ til iPod Camera Connector som vil fungere på iPod Classic?

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: tømme kameraet i ipoden

Innleggav Nikoraisan » fre 25.07.2008 2:13

Ikke som jeg har sett enda. Det er vel det at Classic ikke har programvaren som er problemet.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 


Returner til iPod ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron