Apple iPod Camera connector på iPod uten farge disp.?

Diskuter ekstrautstyr til iPoden

Apple iPod Camera connector på iPod uten farge disp.?

Innleggav rstange » ons 28.06.2006 17:10

Hei!

Har fortstått det slik at iPod Camera connector kun funker med iPod photo eller iPod video? Eller er dette kun for lysbildefremvisning?
Saken er at jeg har en iPod 4g (20gb uten farge disp.) og et nikon d50, da jeg skal på leir i sommer tenkte jeg det ville bli billigere og kunne overføre bilder fra kameraet til iPoden ettervert som minnebrikken på kameraet ble full, enn andre løsninger..

Finnes det eventuelt andre løsninger? har ikke så mye penger å bruke nå, det er det som er problemet...

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Ivers » ons 28.06.2006 17:32

Jeg har hatt behov for det samme selv, men med 4gen skal det vist ikke funke. Har ikke prøvd det selv, men fant dette på Applesupport:
The iPod Camera Connector allows you to import photos directly from a compatible USB digital camera or media reader1 to your iPod photo, iPod with color display, or Fifth Generation iPod (it won't work with other iPod models including iPod nano).


Flere profotografer jeg har snakket med skrøt av <a href="http://fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=34222">denne.</a> Det er riktignok ikke et billig alternativ, men skal vist være bra.

Ellers har du jo et bra påskudd for å kjøpe deg ny iPod. Hvis du har en bærbar mac kan du vel ta med den? :-)

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav rstange » ons 28.06.2006 17:38

har en powerbook, men lysten er liten til å ha den med siden det er en speiderleir. dvs. jeg får ikke tilgang til strøm utenvidere + jeg har ingen forsvarlig plass og oppbevare den... dette er en av grunnene til at jeg ikke vil bruke for mye penger også, siden det ikke er ofte jeg trenger den. ellers så har jeg stortsett powerbooken med overalt hvor jeg er...
den så jo fin ut den Amitechen, men den var dyr :-(
er også for fornøyd med iPoden til å bytte den ut...

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Ivers » tor 29.06.2006 0:08

Skjønner. Du kan jo bruke en 1000-lapp på 2GB minnekort da, det har du jo alltids bruk for:) Amitechen finnes forresten i andre, billigere utgaver også.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav rstange » tor 29.06.2006 0:12

skal kjøpe meg en 2GB brikke for 630,- fra itegra...
men siden jeg tar bildene i raw er jeg redd det ikke er nok plass :-P

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Haaland » tor 29.06.2006 0:19

Japan Photo tar vel 500 for en 1gb Sandisk Extreme III for tiden. Et par av de, så har du vel nok en stund. Burde vel gi deg en 350 bilder i .NEF(?)

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav rstange » tor 29.06.2006 0:29

får 1GB SDIII for 430,-
altså 860,- for 2stk (2GB)...
spørsmålet blir jo bare når jeg vil merke hastigets forskjellen?
.NEF ;) vet ikke hvor mange bilder jeg får på 1GB? er vel rundt 30-35 på 256MB, rundt 140 ca. på 1GB... har bare en 256MB brikke idag, så er ikke sikker på hvor mange bilder det går på 1GB, bare regner kjapt i hodet her :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Haaland » tor 29.06.2006 0:56

Du merker sikkert ikke helt den store hastighetsforskjellen, men jeg hadde aldri kjøpt noe annet enn Sandisk Ex III, rett og slett fordi det er et forbanna bra kort, og kvalitetskontrollen er knall.

Kan liksom ikke se poenget med å spare et par hundrelapper på et minnekort, når man allerede har betalt masse penger for kameraet og tilhørende blitzer og objektiver. Jeg er i alle fall glad i å være sikker på at kortet ikke streiker sånn uten videre.

Jeg får ca. 130 .CR2 inn på et 1gb, skutt i 8mpix. Størrelsen på fila avhenger jo av hva man fotograferer, men mellom seks og åtte mega er vel stort sett filene.

Jeg hadde gått for 2x 1gb. Da har man to kort å spre risikoen for tap og ødeleggelse av kortet over. Kjekt å ha to dersom man låner et kamera til også. Men det er jo bare smak og behag. Noen synes jo det er greiest å ha "alt på et kort". Ditt valg.

Hastighetsforskjell? Merker du ikke, så lenge du går for et rakst kort. Det er kameraet som er flaskehalsen uansett.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav rstange » tor 29.06.2006 1:05

da kan jeg heller kjøpe 2(3?) 1GB for 211,-
15,5MB/sek på minnebrikken er vel en grei hastighet til ett nikon d50?

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav simeik » tor 29.06.2006 1:40

Er ikke sikker. Men sikkert mange fine løsninger på ipodlinux
 

Innleggav rstange » tor 29.06.2006 1:50

bare synd ikke alt til 4g er ferdig enda;) er uansett skeptisk til dette...

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Haaland » tor 29.06.2006 1:59

Hvor mange bilder trenger du å ha plass til da? Du skal vel heller ikke være borte så lenge?

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav rstange » tor 29.06.2006 2:03

er vel akurat det som er så vanskelig å si her å nå, hvor mange bilder jeg kommer til å ta ;)
blir vel borte 6-7 dager... :-P
så litt på denne, men problemet er jo hvor jeg skal få pengene fra...

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 


Returner til iPod ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]