Kabel snabel

Diskuter ekstrautstyr til iPoden

Kabel snabel

Innleggav lamoy » tor 20.04.2006 23:07

Finnes det noen der ute som kan fortelle meg hvor det er mulig å få tak i en SPDIF optisk kabel med minijack i begge ender (2 meter eller lenger) som jeg kan bruke mellom Airport Express og iPod HiFi? Har prøvd Komplettt, MPX, HiFi klubben, 2-3 andre hifi sjapper, Claes Olsson, Elkjøp, Expert div. bilstereo-forhandlere...you name it.

Fikk et tips om denne nettbutikken, men når frakt kommer på nesten $90 så blir det "litt" drøyt.
http://www.ramelectronics.net/html/audio_toslink_cables.html#mini

Noen tips?

Brukerens avatar
medlem i 251 måneder
 

bruke vanlig 3,5 mm jack?

Innleggav iRune » tor 20.04.2006 23:45

Kan du ikke bare bruke vanlig 3,5 mm jack plugg da. Skal vel bare spille stereo eller? Kjøpe en med god kvalitet så går det vel bra.
medlem i 228 måneder
 

Innleggav lamoy » tor 20.04.2006 23:49

Bare stereo? Vil jo ha 100% digitalt signal når jeg nå har muligheten.

Brukerens avatar
medlem i 251 måneder
 

Innleggav iRune » fre 21.04.2006 0:01

jobber på expert inni mellom studiene og er ganske sikker jeg har sett kabelen du leter etter hos oss. Men utvalget kan varierer litt fra butikk til butikk da
medlem i 228 måneder
 

Innleggav lamoy » fre 21.04.2006 0:05

iRune skrev:jobber på expert inni mellom studiene og er ganske sikker jeg har sett kabelen du leter etter hos oss. Men utvalget kan varierer litt fra butikk til butikk da

Gi meg et hint om du ser den i butikken der du jobber, da...

Brukerens avatar
medlem i 251 måneder
 

Innleggav iRune » fre 21.04.2006 0:24

ikke noe problem
medlem i 228 måneder
 

Innleggav epifant » fre 21.04.2006 0:54

Ring Eltek i Oslo på tlf. 22 65 80 70 og hør hva de skal ha for ønsket lengde med Supra Zac Mini. Standard lengde er 1m og koster 350,-

Bilde

Eller du kan forsøke å ringe TABS Musikk og sjekke om de har optisk Klotz-kabel med minijack. Klotz er gode, proffe kabler til en meget hyggelig pris.

Jeg ville nok forsøkt TABS først, har en følelse av at de havner billigst ut på pris. Ved såpass korte lengder på S/PDIF optisk kabel har uansett pris så godt som ingenting å si. Kommer du over en billig en, kjøp den! :-D

EDIT: la til bilde av Supra-kabelen.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 


Returner til iPod ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]