Hodetelefoner/propper til trening

Diskuter ekstrautstyr til iPoden

Innleggav njadve » ons 01.03.2006 21:00

johanroed1 skrev:
njadve skrev:
johanroed1 skrev:shure i ec serien!! shure e2c til 750 spenn er digg å løpe med! in-ear er også veldig lite skadelig for øret.


Ironi eller?


Så absolutt ikke ironi. Vet ikke helt hva du sikter til, men de sitter som støpt i øret når jeg løper. Det tar litt tid å venne seg til dem, men etterhvert er det bedre enn noe annet. ikke minst lyden i forhold til prisen på e2c.

Når det gjelder hørselsskader, er heller ikke dette ironi. Viktig å skille mellom plugg og propp. Pluggene isolerer utestående lyd utrolig (ikke ofte jeg bruker det ordet) godt, og det resulterer i at behovet for høyt volum på musikken forsvinner. Dette gjelder da selvfølgelig mest i støyende omgivelser, som i traffikken og da spesiellt som buss og flypassasjer. Tidligere brukte jeg PortaPro, som ikke isolerer i det hele tatt, og det resulterte i at jeg måtte øke volumet drastisk i støyende omgivelser. Da jeg siden kom ut av støyen ble jeg forferdet over lydnivået jeg nettopp hadde lyttet til musikken med. Det problemet er nå helt borte.

Når det gjelder lyden er det også merkbar forskjell. Med shure sine plugger hørte jeg til og med instumenter jeg ikke hadde lagt merke til med PortaPro! Da selvfølgelig på samme låt


Ok, jeg bare begynte å lure siden jeg har brukt mye slike plugger som går inn i øret og nå i den siste tiden har fått _litt_ øresus. Suser konstant inne i øret. Jeg synes også det er deilig med plugger som isolerer skikkelig. Sitter på bussen og hører på Katie Melua på lavt volum og ser på småunger som slåss så fillene fyker. Hører ikke en dritt!

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Lyot » tor 02.03.2006 12:58

johanroed1 skrev:
njadve skrev:
johanroed1 skrev:shure i ec serien!! shure e2c til 750 spenn er digg å løpe med! in-ear er også veldig lite skadelig for øret.


Ironi eller?


Så absolutt ikke ironi. Vet ikke helt hva du sikter til, men de sitter som støpt i øret når jeg løper. Det tar litt tid å venne seg til dem, men etterhvert er det bedre enn noe annet. ikke minst lyden i forhold til prisen på e2c.

Når det gjelder hørselsskader, er heller ikke dette ironi. Viktig å skille mellom plugg og propp. Pluggene isolerer utestående lyd utrolig (ikke ofte jeg bruker det ordet) godt, og det resulterer i at behovet for høyt volum på musikken forsvinner. Dette gjelder da selvfølgelig mest i støyende omgivelser, som i traffikken og da spesiellt som buss og flypassasjer. Tidligere brukte jeg PortaPro, som ikke isolerer i det hele tatt, og det resulterte i at jeg måtte øke volumet drastisk i støyende omgivelser. Da jeg siden kom ut av støyen ble jeg forferdet over lydnivået jeg nettopp hadde lyttet til musikken med. Det problemet er nå helt borte.

Når det gjelder lyden er det også merkbar forskjell. Med shure sine plugger hørte jeg til og med instumenter jeg ikke hadde lagt merke til med PortaPro! Da selvfølgelig på samme låt


Helt enig i det med isolering. Har selv Etymotic ER-6i, og de isolerer veldig godt. På en annen side liker jeg best å lytte til høy musikk uansett om det er bakgrunnsstøy eller ikke, så er nok ikke mindre skadelig for min del med mindre det er mye støy rundt.
Når det gjelder løping er de håpløse så her må det være store forskjeller. Tror single-flange er best til løping, mens multi-flange egner seg best til støyblokkering.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Hafsol » tor 02.03.2006 13:10

Sporta Pro sitter på like dårlig som Porta Pro. Eneste som duger med de er bassen.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Forrige

Returner til iPod ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron