Hodetelefoner/propper til trening

Diskuter ekstrautstyr til iPoden

Hodetelefoner/propper til trening

Innleggav Zyklon » ons 01.03.2006 14:34

Noen som har erfaringer med hodetelefoner eller ørepropper som tåler å bli løpt og hoppa rundt med, og som tåler litt svette og fuktighet? Lydkvalitet stiller seg egentlig i andre rekke her, vil bare ha noe som er behagelig å løpe med ganske lenge, og som ikke detter av/løsner eller blir slitsomt å ha på.

Skal helst ikke koste alt for mye heller :rolls eyes: så aktiv støydemping er ikke aktuellt.

Takker for hjelp...

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Åge » ons 01.03.2006 14:38

Koss porta pro. Koster rundt 350,- og låter drit bra

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav limbo » ons 01.03.2006 14:40

Koss porta pro suger til og løpe med. Glir av hode med mindre du setter den ene delene med borre lås på hode og den andre delen på koss'en

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Zyklon » ons 01.03.2006 15:28

Ja, jeg har porta pro fra før av, men det er ikke noe jeg løper med...

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav åttitre » ons 01.03.2006 15:58

Da har man vel sporta pro ? Har ikke testet de selv...
medlem i 239 måneder
 

Innleggav jurgemaister » ons 01.03.2006 16:41

InEar plugger sitter jo som støpt.
medlem i 225 måneder
 

Innleggav Lyot » ons 01.03.2006 17:00

De medfølgende proppene fungerer best av det jeg har prøvd til trening. (De som følger med iPod altså)

Min erfaring med in-ear-propper er at forseglingen stadig brytes når man er i bevegelse, og lydnivået derfor endres ofte, noe som er veldig irriterende. På en annen side sitter de veldig godt. Hodetelefoner med bøyle er ikke å anbefale da de som regel faller av når man løper.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav krøllkrøllesen » ons 01.03.2006 17:30

shure i ec serien!! shure e2c til 750 spenn er digg å løpe med! in-ear er også veldig lite skadelig for øret.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav njadve » ons 01.03.2006 19:07

johanroed1 skrev:shure i ec serien!! shure e2c til 750 spenn er digg å løpe med! in-ear er også veldig lite skadelig for øret.


Ironi eller?

Jeg har Koss The Plug og synes de sitter vanvittig godt. Lyden er helt grei, jeg synes den er en god del bedre enn de originale pluggene.
Jeg har hatt litt problemer med vindstøy i de originale pluggene. Vil dette komme seg dersom jeg begynner å bruke de sorte hettene? Jeg har aldri likt å bruke dem. Dessuten, er det nødvendig å bruke de sorte hettene?

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Jokerman » ons 01.03.2006 19:11

Nike har vel noen modeller (som ikke er så forferdelig dyre) av typen in-ear med bøyle bak øret (Bang og Olufsen var vel først ute med konseptet) som skal tåle litt svette, og skal sitte godt i/rundt øret.

Finner de på Applestore!

EDIT: Nike VaporFlight 3 - 219,- kr.
medlem i 229 måneder
 

Innleggav releazme » ons 01.03.2006 19:13

Jeg vil anbefale Bang & Olufsen A8. Propper med meget god lyd (syns du buldrebassen i Porta Pro blir i meste laget er vil du nok like disse), nydelig design og i tillegg sitter de som støpt pga bøylen du fester dem bak øret med. Koster dog rundt tusenlappen. Funker både til trening og fest :)[/img]
medlem i 232 måneder
 

Innleggav krøllkrøllesen » ons 01.03.2006 19:24

njadve skrev:
johanroed1 skrev:shure i ec serien!! shure e2c til 750 spenn er digg å løpe med! in-ear er også veldig lite skadelig for øret.


Ironi eller?


Så absolutt ikke ironi. Vet ikke helt hva du sikter til, men de sitter som støpt i øret når jeg løper. Det tar litt tid å venne seg til dem, men etterhvert er det bedre enn noe annet. ikke minst lyden i forhold til prisen på e2c.

Når det gjelder hørselsskader, er heller ikke dette ironi. Viktig å skille mellom plugg og propp. Pluggene isolerer utestående lyd utrolig (ikke ofte jeg bruker det ordet) godt, og det resulterer i at behovet for høyt volum på musikken forsvinner. Dette gjelder da selvfølgelig mest i støyende omgivelser, som i traffikken og da spesiellt som buss og flypassasjer. Tidligere brukte jeg PortaPro, som ikke isolerer i det hele tatt, og det resulterte i at jeg måtte øke volumet drastisk i støyende omgivelser. Da jeg siden kom ut av støyen ble jeg forferdet over lydnivået jeg nettopp hadde lyttet til musikken med. Det problemet er nå helt borte.

Når det gjelder lyden er det også merkbar forskjell. Med shure sine plugger hørte jeg til og med instumenter jeg ikke hadde lagt merke til med PortaPro! Da selvfølgelig på samme låt

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav Zyklon » ons 01.03.2006 19:50

Jokerman skrev:Nike har vel noen modeller (som ikke er så forferdelig dyre) av typen in-ear med bøyle bak øret (Bang og Olufsen var vel først ute med konseptet) som skal tåle litt svette, og skal sitte godt i/rundt øret.

Finner de på Applestore!

EDIT: Nike VaporFlight 3 - 219,- kr.


Er det noen som har prøvd disse? Apple skreiv jo flotte ting om dem, men de er ikke akkurat kjent for å rakke ned på ting de prøver å selge :p

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav viking » ons 01.03.2006 20:09

de som følger med ipoden og litt god ducktape
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Alfred.Woodden » ons 01.03.2006 20:56

viking skrev:de som følger med ipoden og litt god ducktape


Hehe, hadde tatt seg bra ut! Selv er jeg veldig fornøyd med min Koss Porta Pro til 350 ,-. Denne sitter virkelig godt på hodet! Er en reguerbar stålreim, som etter noen ukers bruk, er som formet etter hodet ditt.

God lyd, godt "trøkk", lite lekking og sitter godt. Perfekt til trening!

P.S. Har også Sporta Pro, men det var penger ut vinduet.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Neste

Returner til iPod ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]