iPod firewire lader

Diskuter ekstrautstyr til iPoden

iPod firewire lader

Innleggav Apptel » søn 25.12.2005 20:33

Heisann, har kjøpt meg en 5g iPod, og som sikekrt de fleste vet kommer den med usb.
Men jeg har en firewire lader fra min gamle 3g, kan jeg bruke denne til å lade opp den nye? Eller må jeg lade den fra macen via usb?

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav jurgemaister » søn 25.12.2005 20:39

Vegglader fungerer utmerket!
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Apptel » søn 25.12.2005 20:40

den med firewire kontakt? skal bare være helt sikker, så jeg ikke fucker poden...

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: iPod firewire lader

Innleggav smacmac » søn 25.12.2005 20:40

Apptel skrev:Heisann, har kjøpt meg en 5g iPod, og som sikekrt de fleste vet kommer den med usb.
Men jeg har en firewire lader fra min gamle 3g, kan jeg bruke denne til å lade opp den nye? Eller må jeg lade den fra macen via usb?


Jeg skjønner at du synes det er greit å bare spørre her, og det er vel og bra, men siden du har alt sammen hadde det vel gått fortere å teste det ut :-D

Men svaret er uansett ja. Det har noe med at de strømmen går på de samme "pinsene" som før noe som gjør at når det gjelder lading merker ikke iPoden om det skjer via en USB eller FW om ikke jeg tar feil.

>God Jul

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav Apptel » søn 25.12.2005 20:41

okay, takk for hjelpa...

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav jervi » søn 25.12.2005 22:07

Kan bekrefte det. Ved tilkobling med FireWire til en Mac/PC får du en feilmelding på iPoden om at den ikke støtter FireWire, men den lader likevel. Ved tilkobling til veggkontakt via FireWire lader den også helt fint.

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Re: iPod firewire lader

Innleggav svano » ons 10.09.2008 11:27

Noen som har erfaring med dette på touch? Har selv en lader fra 3G ipod (firewire) og vil jo gjerne bruke denne på en ipod touch også.

Men svaret er uansett ja. Det har noe med at de strømmen går på de samme "pinsene" som før noe som gjør at når det gjelder lading merker ikke iPoden om det skjer via en USB eller FW om ikke jeg tar feil.


Dette funker ikke sånn på min 3G ipod som slett ikke vil lade på usb.

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: iPod firewire lader

Innleggav jervi » ons 10.09.2008 11:42

Denne tråden er fra 2005, så ting har forandret seg litt siden den gang.
Status nå er: Ingen av de nye iPodene som ble lansert i går (4. gen nano, 2. gen touch, usikker på classic) lader via FireWire.
Original iPod Touch og original (1. generasjons) iPhone kan lade over FireWire.
iPhone 3G kan ikke lade over FireWire.

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Re: iPod firewire lader

Innleggav Runter vom Sofa » ons 05.05.2010 15:27

Det er muligens et stykke uttafor emnet, men jeg prøver i denne tråden først før jeg plager forumet med å starte en helt ny tråd (har prøvd å søke):

Jeg har en utgammal ipod fra 2004 - tror det er tredjegenerasjon - fra den tia da det var skikk og småbruk å lade via firewire (400?). En snasen powerbook hadde jeg også, og den hadde svært beleilig en firewireport, ved hjelp av hvilken jeg ladet og synkroniserte ipoden.

I dag bytta den godeste Dr. Ipod batteri i den gamle sliter-ipoden - men nå sitter jeg jo her med en macbook uten firewireport! Dermed får jeg foreløpig gjort fint lite annet enn å lade den gamle ipoden via strømnettet.

På store.apple.com/no søkte jeg mistrøstig, og som forventet forgjeves, etter et adapter.

Noen som kan geleide meg i riktig retning - fins det et adapter jeg kan bruke til å både synkronisere og lade den gamle ipoden med en macbooks USB-inngang?

(Det ender vel sikkert med at jeg aldri bruker den gamle ipoden likkavæl. Døft å pælme ting som funker, bare.)
medlem i 209 måneder
 

Re: iPod firewire lader

Innleggav jurgemaister » fre 07.05.2010 16:50

Tja, som en iPod USB-kabel for eksempel?

EDIT: Rettelse. Du sier selvfølgelig 3. generasjon, som er litt kranglete på USB. Jeg sender deg en PM
medlem i 226 måneder
 


Returner til iPod ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]