LAGRE MUSIKK FRA GAMMEL IPOD PÅ MAC ETC

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

LAGRE MUSIKK FRA GAMMEL IPOD PÅ MAC ETC

Innleggav emagd » tor 27.07.2017 19:07

Kan jeg lagre musikken fra min gamle iPod i iTunes-bibliotek? på Mac? Har ikke iTunes-bibliotek i dag.

Den er windowsbasert. Hvordan få den over til Apple-format?

Må iPod-musikken og iTunes-biblioteket være identiske? Jeg kunne tenke meg å ha et større iTunes-bibliotek enn musikken jeg får plass til på iPoden.

Jeg er redd for å miste musikken, så jeg vll gjerne gjøre alt riktig.
medlem i 106 måneder
 

Re: LAGRE MUSIKK FRA GAMMEL IPOD PÅ MAC ETC

Innleggav ddybing » fre 28.07.2017 23:26

Hei!

For å føre over musikk, både til og fra iPod, må du bruke iTunes. Du trenger ikke ha et iTunes-bibliotek fra før av, du kan fint starte med et blankt ark.

Er det musikk du har kjøpt tidligere fra iTunes Store, eller musikk du f.eks har rippet fra CD-plater?

Om det gjelder førstenevnte, så må du logge inn med den kontoen de ble kjøpt via for å kunne føre over musikkfilene.
Når det gjelder plass så kan du fint ha et mye større bibliotek, enn hva du kan ha på iPoden. Når iPoden er koblet til, så kan du velge den fra menyen i iTunes og krysse av enkeltartister, album eller egne spillelister som du ønsker at skal føres over. Om du har valgt for mange låter overføres så mange av dem som mulig.

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: LAGRE MUSIKK FRA GAMMEL IPOD PÅ MAC ETC

Innleggav emagd » fre 04.08.2017 17:34

Takk for svar. Jeg tror jeg har funnet ut hva jeg skal gjøre. Jeg kommer til å ha et stort iTunes bibliotek, men uten iPod-musikken siden det ikke er mulig å laste den ned til iTunes-biblioteket. For iPod-musikken vil jeg lagre den på SharePod og sikkeretskopiere med samme program.
medlem i 106 måneder
 

Re: LAGRE MUSIKK FRA GAMMEL IPOD PÅ MAC ETC

Innleggav dflyer » lør 05.08.2017 20:57

Prøvd https://www.imobie.com/podtrans/ for å overføre fra iPod til musikkbiblioteket? Gratis er den òg

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]