iPhone i kulda

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

iPhone i kulda

Innleggav rocambole » søn 24.11.2013 21:12

Noen som har erfaring med å bruke iphone i kulde? Har en 4S og trener en del, bruker Endomondo. Men hvordan funker det i kulde, dvs minusgrader? Erfaringer tas imot med takk.

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: iPhone i kulda

Innleggav SimonChen » søn 24.11.2013 23:53

Da jeg var i Bardufoss i militæret brukte jeg min iPhone 3Gs da vi var i felt, å da snakker vi -15 til -20 grader :-) Batteriet tømte seg i løpet av noen timer, og noen ganger skrudde telefonen seg helt av, å ville ikke starte igjen, til slutt viste den at den var tom for strøm. Så da var det bare å komme seg inn i vogna å sette mobilen på lading 8-) Men ta i betraktning at dette var jo også en 4 år gammel telefon :-)
Så om du bare har tenkt deg på "kortere" joggeturer så skal det nok gå bra :-)

Her er feilmelding fra da jeg prøvde å lade den i et aggregat i -15 grader :-P
Bilde

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

iPhone i kulda

Innleggav Superhai » man 25.11.2013 10:33

Mobiltelefoner (eller rettere sagt batteriet) har store problemer når du kommer under 0°C. Det som skjer er at motstanden i batteriet øker, og dermed synker spenningen - derfor tror elektronikken i telefonen at batteriet er tomt, ettersom det er spenningen som styrer dette. Så selvom du egentlig har ganske fullt batteri så tror telefonen at det er tomt og skrur seg av. Apple mener at iphone ikke skal brukes i minusgrader, og vil ikke gi garanti om de finner ut det. Skjermen vil også ha problemer når minusgradene kommer.

Jeg ville ikke brukt den utendørs uten å ha den i et vanntett beskyttelse som hindrer at du får fuktig luft når du kommer inn igjen. Det virker som telefonen har en temperatursensor, så selvom du kobler den til et eksternt batteri, så vil den ikke bestandig fungere. Finn en lomme eller noe som holder den til rundt kjøleskaptemp eller varmere om du vil ha full funksjonalitet.
medlem i 131 måneder
 

Re: iPhone i kulda

Innleggav ereynell » tir 26.11.2013 19:58

Har stått på snowboard med Iphonen på innerlomma og brukt headsett siden 1 gen. Iphone uten problemer. Forleden la jeg Iphonen på barnevogna og gikk tur mens vesla så på nrk3. Var ca -8 og da skrudde den seg av etter 15 minutter.
Så konklusjonen er vel at om du ikke tar den ut av lomma så fungerer det bra, men om du skal sitte ute å spille eller se film osv, så vil det nok ikke gå så bra i minus grader...

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]