iPod til ungen

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

iPod til ungen

Innleggav marillionmac » ons 15.08.2012 12:36

Jeg har kjøpt en iPod touch 8GB til datteren min på 9.

Er det enklest å koble den opp mot min iTunes konto, og laste over Spill/aps i fra min iTunes, eller er det en enkel sak å opprette en iTunes konto for henne, så vi holder ting adskilt?

Om jeg oppretter en konto for henne. Må man da registrere kontoen med et visakort? (uansess, så er det jeg som styrer hva hun får laste ned).

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: iPod til ungen

Innleggav admin » ons 15.08.2012 12:42

Det enkleste er egentlig å bruke din egen konto for da kan du bruke de apps/spill du har kjøpt før og/eller kjøper til henne på dine egne iOS-enheter.

Skal du opprette en ny konto må du ha kredittkort eller alternativt kjøpe et gavekort og aktivere kontoen med dette.

Uansett hva du gjør, husk å sett på restriksjoner slik at hun ikke kan kjøpe ting selv. Det kan fort bli dyrt :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: iPod til ungen

Innleggav marillionmac » ons 15.08.2012 12:56

Flott. Takk..

Da går jeg nok for å bruke min iTunes konto.

og ja... hun får nok ikke passordet mitt, så skal jeg passe på å sette på restriksjoner :)

Ellers så oppgraderte jeg mitt Wimp medlemskap til et Family medlemskap 12,- mnd. så da har både jeg og mine 2 unger hver sin Wimp konto. Det er forresten ganske ok synes jeg :)

Takk for svar!

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: iPod til ungen

Innleggav rihno » ons 15.08.2012 13:02

+ at man må være 12? eller er det 13 år for å opprette konto - hvis jeg ikke husker helt feil.
medlem i 177 måneder
 

Re: iPod til ungen

Innleggav marillionmac » ons 15.08.2012 13:27

Ok.. Men da er det jo ganske greit.. Bruker min konto :)

hmmmm Det eneste jeg kom til å tenke på da, er vel at hun da får full kontroll over mine meldinger ? For imessag styres vel av iTunes kontoen?

Får i så fall slette melding appen hos henne da, og la hun tyre med andre ting på den.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere