Problemer med å lage Apple ID

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Problemer med å lage Apple ID

Innleggav ddybing » lør 03.12.2011 13:40

Hei!
Idag kjøpte min søster seg en iPod Touch, og jeg hjelper henne nå med å sette den opp. Hun er 12 år gammel, og dette var tydeligvis ikke nok i følge Apple.
Jeg prøvde deretter å lage en "fake" Hotmail konto som var like gammel som meg selv, 15. Dette gikk heller ikke, den mente det var for ungt.
Etter å ha gått lei av å bruke hennes PC, gikk jeg ned på Macen min og prøvde å lage en konto der. Men da får jeg "Your session has timed out." i iTunes hver gang jeg prøver å sette opp en ny konto.

Kjenner jeg begynner å bli ganske svett her.
Hun vil gjerne starte å FaceTime samt sende meldinger til min bror og lignende, men får jo da ikke gjort dette uten ID.

Hva skal jeg gjøre?
Har Apple en sperre for hvor mange ganger man kan prøve å opprette en Apple ID?

:(

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Problemer med å lage Apple ID

Innleggav Wavelength » lør 03.12.2011 13:44

Hva med å lage en iCloud-konto? Om iPoden er ny nok til å kjøre iOS 5 så burde vel det gå greit?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Problemer med å lage Apple ID

Innleggav ddybing » lør 03.12.2011 13:46

Hmm, sant det. Det har tydeligvis ligget på lageret en stund, for den kjører fremdeles iOS 4 og hadde den gamle prislappen på seg. Men, skal teste å oppdatere til iOS 5 :)

EDIT: Jeg holder nå på å oppdatere til iOS 5.
I mellomtiden har jeg prøvd med enda en "fake" konto. Den er 31 år gammel, altså 1980, men FORTSATT sier Apple at personen er for ung. Hva er galt?
Jeg bruker mitt navn når jeg skal registrere ID`n, er det mulig at den henter ut noe derfra?
Uansett synes jeg da en 15 år gammel person klarer å holde en Apple ID selv.

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Problemer med å lage Apple ID

Innleggav Berg » lør 03.12.2011 13:59

Veit ikke helt hvor der krasjer hos deg, men man må jo være 18år for å lage en vanlig AppleID?
Du må vel lage en appleID for henne gjennom å kjøpe en gratis app i AppStore:
http://www.google.no/url?sa=t&source=we ... KJr1tlGLCw
medlem i 181 måneder
 

Re: Problemer med å lage Apple ID

Innleggav ddybing » lør 03.12.2011 14:01

Det er da jeg får "Your session has timed out.".
Og tester jeg på hennes maskin, får jeg bare at personen er for ung på alt, uansett hvor gammel brukeren til enten e-posten eller Apple ID´n er.

Skikkelig dritt dette her :(

EDIT: Kom igjennom på den ene, men får ikke e-posten som Apple sier de har sendt :-/

EDIT 2: Da ser det ut til at det ordna seg. Takker for alle innspill :)
Moderator må gjerne slette tråden hvis den ikke er til bruk for andre ;)

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere