Duplikater i itunes

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Duplikater i itunes

Innleggav jeje » tir 25.01.2011 15:22

Etter å ha tatt en ryddesjau i musikkfolderen min, har jeg lagt all musikken inn på iTunes på nytt. To spørsmål melder seg:
1. Hvordan fjerner jeg duplikater i iTunes. Jeg får iTunes til å vise dem, men hvordan slette, så jeg bare har en av hver? Ca 1600 av låtene har duplikater, og det er gjerne fire-fem av dem. Utrolig irriterende, og noe jeg aldri hadde problemer med da jeg hadde pc. Hvorfor er det sånn?
2. Kan jeg få iTunes til å legge musikken inn i "musikk"-folderen istedetfor under iTunes? Hvordan?

Edit: Det første spm er muligens dårlig formulert. Det ser ut til at når iTunes viser duplikater, så viser det alle, og ikke bare kopiene. Hvis feks samme sang står oppført seks ganger, er jeg naturligvis interessert i å fjerne fem av oppføringene, men beholde den opprinnelige sangen.
medlem i 170 måneder
 

Re: Duplikater i itunes

Innleggav krillbaaten » tir 25.01.2011 15:56

Hei,

Tidysongs fikser dette for deg.

-krillbaaten

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Duplikater i itunes

Innleggav jeje » tir 25.01.2011 16:22

Takk for tips. Jeg er først og fremst ute etter en løsning for å gjøre dette i iTunes uten å installere mer programvare, men om dette ikke er mulig (lite sannsynlig?) så skal jeg sjekke ut TidySongs.

Edit: Etter å ha lest artikkelen om programmet og brukerkommentarer er jeg temmelig bestemt på å gjøre dette via iTunes. http://mac1.no/artikkel/8491/tidysongs-rydder-opp-itunes
medlem i 170 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]