Død Ipod. Batteriproblem?

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Død Ipod. Batteriproblem?

Innleggav jeje » fre 14.01.2011 1:39

Har en iPod siste gen før iPod touch, ca 3,5 år gammel. Her om dagen døde den plutselig mens den var i bruk. Nå fungerer den sånn at den fungerer i docken koblet til anlegget med strømtilførsel, men med en gang jeg tar den ut og skal spille musikk, dør den ut igjen. Om jeg kobler den til macen så får jeg opp "very low battery, please wait", før eplesymbolet kommer opp igjen før det igjen kommer "very low battery, please wait" osv, osv.

Har aldri hatt problemer med batteriet, og det er nå fulladet. Den eneste løsningen jeg kan tenke meg er at det er en slags mangel på kontakt mellom batteriet og resten av spilleren, noe som også er rart siden jeg aldri har hatt problemet før. Har noen en forklaring på dette, og hva jeg evt bør gjøre?
medlem i 170 måneder
 

Re: Død Ipod. Batteriproblem?

Innleggav espen007 » fre 14.01.2011 8:50

Jeg hadde for et år tilbake et problem med en iPod (første med fargeskjerm), og det viste seg at den måttte lade seg helt ut for jeg satt den til lading igjen (jeg fikk også denne "low battery" meldingen), og etter det fungerer den. Jeg tror muligens det var noe pussig med "disken" (fikk "maintence" ansiktet opp), men iPod'en fikset dette selv etter å ha vært utladet,
medlem i 184 måneder
 

Re: Død Ipod. Batteriproblem?

Innleggav jeje » fre 14.01.2011 9:01

Blir nok vanskelig i mitt tilfelle, siden jeg ikke får brukt den uten strømmen tilkobla. Om jeg ikke kan "tappe" batteriet på annen måte?
medlem i 170 måneder
 

Re: Død Ipod. Batteriproblem?

Innleggav espen007 » fre 14.01.2011 9:09

Jeg lot den ligge i skuffen en par uker (batteriet tapper seg selv).
medlem i 184 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]