Nybegynnerspørsmål om iPod, ang. "synkronisering".

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Nybegynnerspørsmål om iPod, ang. "synkronisering".

Innleggav sunde » ons 20.10.2010 20:49

Jeg har tenkt å anskaffe meg iPod Touch, men siden jeg er nesten helt nybegynner når det gjelder Apple's rekke av multifunksjonsdingser lurte jeg om noen kunne svare meg på et par spørsmål som er relevante for om jeg skal anskaffe meg en iPod Touch eller ei.

Først: en av hovedgrunnenene til å skaffe meg en slik er for å kunne ha noe å holde på med på bussen jeg pendler med hver dag. Jeg er veldig glad i å både lese og se nyheter, samt stor forbruker av NRKs videotilbud på nett og foredrag man f.eks finner på TED.com

Siden det ikke finnes WiFi på bussen, lurer jeg altså på hvilke muligheter jeg har til å "synche" (om dette nå er riktig ordbruk) data til iPod Touch hjemme om morgenen før jeg drar, for å deretter nyte det på bussen? Jeg tenker da på f.eks. en video fra TED.com, videonyheter fra NRK.no eller nyheter i form av tekst ei hvilket som helst nett-avis (enten via en app eller via nettleser).

Nest: må man alltid koble iPod Touch til en datamaskin og iTunes for at den skal kunne "synche" med f.eks en podkast, eller greier den dette helt på egenhånd?

Sist: dette kan jeg nok finne ut av ved å søke etter diverse apps - men jeg spør likeså: En annen funksjon som jeg synes blir viktig med iPod touch er muligheter til å ta notater osv. Men finnes det programmer (apps?) som vil lagre det man noterer osv. på nett og ikke på dingsen (slik at man kan få tilgang/jobbe med det på forskjellige datamaskiner)?

PS: Jeg vet at mye av dette lett kan løses ved å kjøpe en iPhone i stedet for iPod, men det er ikke aktuelt pga. kostnader.

På forhånd takk.

S.
medlem i 162 måneder
 

Re: Nybegynnerspørsmål om iPod, ang. "synkronisering".

Innleggav hen9ng » ons 20.10.2010 20:54

3: Evernote, du lager en bruker. Så laster du ned appen i skriver. Så synker den når den er på wifi. Så har du de inne på programmet du laster ned til PC/Mac.

Brukerens avatar
medlem i 167 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]