Find My iPod

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Find My iPod

Innleggav TheShirt » søn 20.06.2010 0:20

For hva det er verdt... Min datter mistet sin iPod Touch. Jeg var ikke klar over at man kunne registrere denne på samme måte som en iPhone, og benytte Find My iPhone på en Touch...

Spørsmålet mitt er om det er mulig å få registrert enheten basert på serienummeret (jeg har mobileme og hennes enhet benyttet min konto).

Eller MÅ enheten være tilkoblet for å få til dette – fins det en vei rundt...?
medlem i 199 måneder
 

Re: Find My iPod

Innleggav Macini » søn 20.06.2010 1:00

Du får nok ikke det til å fungere på en iPod siden den ikke har GPS innebygget slik som iPhone. Den har heller ikke GSM/UMTS modul for å sende info tilbake til Apple om hvor den befinner seg.
Den nye appen "Find my iPhone" er bare for å kunne bruke en iPhone/iPod Touch for å finne ut hvor en annen iPhone befinner seg.
Det står beskrevet på info om denne appen.

Edit: la til info.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Find My iPod

Innleggav TheShirt » søn 20.06.2010 9:09

Javisst, takk - så ikke det.
Tenkte kanskje det ble brukt noe trace på ip-adr eller noe sånn... Som kunne gi en ca formening om hvor eller på hvem sitt nett den befant seg.
medlem i 199 måneder
 

Re: Find My iPod

Innleggav pyromanen2006 » søn 20.06.2010 13:20

Ja, er nok ikkje mogeleg å spore opp ein touch.
For sporing av Iphone er imidlertid Findmyi eit nyttig instrument(Cydia). Dette forutset at programvaren er installert og at ein abonnerer på tenesten. Då kan ein sjekke på nettet kor telefonen sist sendte GPS signal.
medlem i 207 måneder
 

Re: Find My iPod

Innleggav KlodrikMcKr » fre 24.09.2010 23:55

Hvordan iPod Touch Model er det som er borte?
iPod Touch 2g og 3G har ivrtfall inebygd GPS. Hvis ikke hadde TomTom sikkert ikke tat seg tild til å lage tilbehør som lar deg feste iPoden til ruta i bilen spesial laget for tomtom kartene. Og hva hadde vert vits med stedstjeneste fungsjonen uten GPS.
Og hva er en grunn til at den nye iPoden har fott kritikk, jo det er fordi den ikke har noen GPS
Hvordan det er med førstegenerasjon vet jeg ikke.

Brukerens avatar
medlem i 167 måneder
 

Re: Find My iPod

Innleggav Shaman1981 » lør 25.09.2010 6:26

Grunnen til at TomTom har laget holder til iPod touch er jo fordi holderen har innebygget GPS. Denne holderen gir iPod touch GPS funksjonalitet som den IKKE har uten tilkoblet ekstra utstyr. iPod touch bruker wi-fi til å finne ut sånn noenlunde hvor den er i verden. Systemet kallse for skyhook og har ingenting med GPS og gjøre...

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Find My iPod

Innleggav StickyIcky » lør 25.09.2010 6:51

Find My iPhone... masse rare navn. Jeg har en iPhone med denne funksjonen. Det som har vært nødt å gjøres er at jeg må sette opp en MobileMe e-postkonto inne på enheten for å la søkefunksjonen funke.

Din datter er visst nødt å bite i det sure eplet og se seg tapt med den iPoden, med mindre den plutselig dukker opp? Om ikke har flere og flere nordmenn reiseforsikringer som gjelder året rundt med lav eller ingen egenandel for å dekke tap som dette.
medlem i 180 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]