dvd filmer på ipad/iphone

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

dvd filmer på ipad/iphone

Innleggav monken » tor 28.01.2010 20:58

vurderer å kjøpe ipad. lurer på om det er mulig å rippe dvd filmer og spille di av på ipaden




vet ikke om det er lov, men rekner med det siden jeg har originalplaten
medlem i 178 måneder
 

Re: dvd filmer på ipad/iphone

Innleggav iBoy » tor 28.01.2010 21:33

Det går helt fint! Det aller enkleste er sikkert å bruke RipIt (koster litt over en hundrelapp). Dette programmet ripper de aller fleste DVD-filmer med kun ett tastetrykk. Siden den rippede filen tar ganske mye plass, vil jeg anbefale å komprimere med Handbrake. Det er bare å velge filen fra RipIt og trykke Start (du klarer deg lenge med de forhåndsinnstilte settingene), og da får du en fil i topp kvalitet på ca. 1 GB. Dette programmet er helt gratis!
medlem i 245 måneder
 

Re: dvd filmer på ipad/iphone

Innleggav Traktor » tor 28.01.2010 22:04

Hvorfor ikke bare bruke hanbrake til begge operasjonene, jeg synes i vært fall hanbrake funker utmerket til ripping.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: dvd filmer på ipad/iphone

Innleggav Macini » tor 28.01.2010 22:22

Enig med Traktor, bare husk at du trenger VLC for å gjøre begge operasjoner i en, ellers bruker jeg MacTheRipper (gratis) til å rippe filmene og Handbrake til konverteringen.
Hvis du bruker Handbrake er den siste versjonen 64-bit og du må ha VLC 64-bit for å kunne gjøre begge operasjoner i en.
Det kan være vanskelig å finne VLC i 64-bit, den finnes bare i versjon 1.0.2.
Det kommer sikkert en ny versjon av Handbrake med presets for iPad når det nærmer seg release av iPaden.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: dvd filmer på ipad/iphone

Innleggav jarrrrle » søn 09.01.2011 20:01

Brukte DVDfab til hele prosessen. Funket fint, endte opp med en fin film innlest, med norsk tale, tekst og ikke større enn 853 Mb....
medlem i 159 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]