Operatørbytte - utfordringer og feller

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Operatørbytte - utfordringer og feller

Innleggav JakobV » søn 02.08.2009 11:46

Hei!
Jeg har nå hatt min iPhone 3G i et helt år, bindingstiden er ute, og jeg skal bytte til et abonement som er bedre tilpasset meg. I den anledning lurer jeg på om det er noen ting jeg bør passe spesielt på, noen feller man kan gå i, eller om det er spesielle utfordringer knyttet til det å bytte operatør.

Jeg bytter fra NetCom til OneCall FullPakke + dataplan.

Ønsker helst å se at alt virker ganske med en gang, men jeg bør vel være forberedt på at det ikke gjør det.

Setter pris på innspill!

-Jakob

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Operatørbytte - utfordringer og feller

Innleggav JakobV » tir 04.08.2009 0:50

Ingen som har noen inspill?

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Operatørbytte - utfordringer og feller

Innleggav marius66 » tir 04.08.2009 1:26

Bytta selv fra netcom til onecall for ca 1 uke siden ! . nesten ingen problemer . bare å besille fra onecall, så avslutter de abonomange ditt hos netcom . men du må ringe netcom å be dem låse opp telefonen din. Gjenopprett i itunes så er den opplåst ! Eneste du må ha klar , er mms og wap instillinger !
medlem i 180 måneder
 

Re: Operatørbytte - utfordringer og feller

Innleggav JakobV » tir 04.08.2009 9:20

Trenger man å ringe selv om telefonen en utenfor bindingstiden?

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Operatørbytte - utfordringer og feller

Innleggav fremmed » tir 04.08.2009 9:22

Nei
Du trenger ikke å ringe inn til netcom for å få den låst opp, den bli låst opp automatisk når du gjenoppretter/ ppgraderer neste gang! Du trenger bare å legge inn en bestilling hos onecall/ andre operatører resten ordner de selv for deg!
Når du mottar nytt simkort og er aktivt i følge brevet så kan du bare ta ut netcom kort og bruke onecall!

Lykke til

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Operatørbytte - utfordringer og feller

Innleggav JakobV » ons 05.08.2009 8:48

Jeg får ikke dette til jeg. Det stod at det nye abonemnetet skulle bli aktivert 5. august 03.00. Men når jeg putter in Onecall simkort, får jeg bare beskjed om "ingen tjeneste". Bytter jeg tilbake fungerer netcom-simkort fortsatt.

Kan noen komme med en steg for steg guide hva jeg skal gjøre når jeg skal bytte operatør?

Takk.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]