Ny shuffle.

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Ny shuffle.

Innleggav Thomi » ons 11.03.2009 15:07

Hvorfor har dere ikke skrevet om den nye iPod Shuffle?

Og hvorfor finnes det ikke en egen plass til å skrive om Shuffle? Kun, nano, classic og touch..
medlem i 189 måneder
 

Re: Ny shuffle.

Innleggav awt » ons 11.03.2009 15:12

Tror nesten jeg må ha meg en slik, var veldig lekker. :)

Eneste ankepunkt for min del, er at ørene mine ikke liker Apple sine plugger. Skulle gjerne ha sett en annen produsent kom med øreklokker/propper, men det spørs vel.

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Ny shuffle.

Innleggav Macini » ons 11.03.2009 15:46

Den iPoden så veldig lekker ut, ser nesten ut til at jeg også må skaffe meg den.
Hvis du vil ha noen gode propper, kan du kjøpe deg Shure SE210. Ikke den dypeste bassen, men veldig balansert og nyansert lyd. Etter at jeg kjøpe disse proppene måtte jeg høre gjennom musikken på nytt, det var så mye detaljer som jeg ikke hadde hørt med andre propper eller klokker.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Ny shuffle.

Innleggav Madskf » ons 11.03.2009 16:18

noen som vet om man kan bruke den som usb-stikk til lagring av andre media?

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Ny shuffle.

Innleggav petrus764 » ons 11.03.2009 16:25

Den nye er jo helt ufattelig idiotisk. Må bruke apple-headset, som er dritt, og det er veldig upraktisk å hele tiden måtte fikle på ledningen til headsettet, når løsningen samtidig er helt bak mål gjør det dette til den dummeste, mest idiotiske og lite gjennomtenkte mp3-spilleren apple noengang har laget. Hadde heller gått med en LP-spiller i sekken.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Ny shuffle.

Innleggav Nikoraisan » ons 11.03.2009 16:31

Din mening er notert, og kastet i søpla. Jeg kunne gått bananas med lange poster om hvor dårlig jeg synes ting er, men jeg er egentlig fullstendig klar over at ingen bryr seg om «rants» uten substans. Konstruktive poster foretrekkes. Trekk gjerne frem det negative, men begrunn det i stedet for å gå i fistel over noe som er uinteressant for deg.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Ny shuffle.

Innleggav petrus764 » ons 11.03.2009 16:42

1. Man må bruke et Apple-headset som har relativt dårlig lyd, vil man bruke et skikkelig headset kan man plutselig ikke endre volumet, skifte sang osv.

2. Man er nødt til å fikle med ledningen når man skal skifte sang etc, for det første kan jeg se for meg det er upraktisk når man f.eks. løper fordi man lett kan komme ut for å rive headsettet ut av ørene. For det andre så kan man kun velge neste sang, ikke forrige sang. Hvis man har 1000 sanger på ipoden er kun "neste", en ganske tidkrevende prosess hvis man vil høre på forrige sang. Det er heller ingen repeat-funksjon.

Man kan lage spillelister, men da er man nødt til å la ipoden "lese opp" hvilken sang som spilles først, men en stemme jeg synes virket ganske irriterende, og det fremstår som en unødig tidkrevende prosess. Har man mange spillelister må man også høre ipoden lese opp alle spillelistene til man kommer til rett liste.

Headset har en tendens til å gå i stykker eller forsvinne, da sitter man igjen med en ubrukelig mp3-spiller, med mindre man vil punge ut til apple for nok et headset med dårlig lyd.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Ny shuffle.

Innleggav Stheen » ons 11.03.2009 17:21

Hva er poenget med å bruke tid på kritisere produkter? =-O

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Ny shuffle.

Innleggav petrus764 » ons 11.03.2009 17:25

Hva er poenget med å kritisere noe som helst...

Så utvikleren skal få vite hva vi er fornøyd og mindre fornøyd med, så de kan forbedre produktene sine. Dessverre er Apple et firma som sjelden hører på forbrukerne.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Ny shuffle.

Innleggav plunun » ons 11.03.2009 17:34

Hei

Er det noen som vet om noen som helst måte jeg kan bruke mine propper som jeg har fra før på den nye shuffle´n?

Jeg har nettopp kjøpt meg noen nye B&O som jeg gjerne vil bruke på en shuffle :-)

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Ny shuffle.

Innleggav petrus764 » ons 11.03.2009 17:45

Jeg antar du kan plugge i de originale ipod-øretelefonene, sette på en sang og justere volumet, for så å putte i dine egne øretelefoner. Skal du skifte sang manuelt eller endre volumet må du fram med de originale øretelefonene igjen. Meget praktisk!

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Ny shuffle.

Innleggav Shaman1981 » tor 12.03.2009 1:39

For å skifte en sang tilbake så trykker du 3 ganger på den mellomste knappen.

Bare så det er sagt...

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Ny shuffle.

Innleggav tuna » tor 12.03.2009 2:03

Teit produkt. Shuffle skal jo egentlig være en enkel og brukevennlig produkt, men denne ble litt for avansert.
medlem i 192 måneder
 

Re: Ny shuffle.

Innleggav Christophe » tor 12.03.2009 2:07

petrus764 skrev:Hva er poenget med å kritisere noe som helst...

Så utvikleren skal få vite hva vi er fornøyd og mindre fornøyd med, så de kan forbedre produktene sine. Dessverre er Apple et firma som sjelden hører på forbrukerne.


Anbefaler at du da sender en mail til Apple hvis du har en klage på produktene deres ;)

Ellers er nye iPod Shuffle utrolig stilig, blir nok en slik snart, må bare begynne å trene igjen slik at jeg har bruk for den!

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Ny shuffle.

Innleggav tuna » tor 12.03.2009 2:17

Christophe skrev:
petrus764 skrev:Hva er poenget med å kritisere noe som helst...

Så utvikleren skal få vite hva vi er fornøyd og mindre fornøyd med, så de kan forbedre produktene sine. Dessverre er Apple et firma som sjelden hører på forbrukerne.


Anbefaler at du da sender en mail til Apple hvis du har en klage på produktene deres ;)

Sikkelig klysekommentar
medlem i 192 måneder
 

Neste

Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]