iPod Touch (2.1.1.) helt ny. Åpne?

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

iPod Touch (2.1.1.) helt ny. Åpne?

Innleggav Mirai85 » søn 28.09.2008 16:51

Yay!

Kjøpte meg en iPod Touch for tre dager siden, den har firmware 2.1.1 og jeg MÅTTE tydligvis brukte iTunes for å i det hele tatt få lagt ut musikk.

Det som irriterer meg grenseløst er hvor tungt og vanskelig det er å legge inn programmer, musikk og film. Jeg er mer faen av mappeløsningen som de fleste MP3-spillere bruker, type = Min Datamaskin, åpne en mappe og dra/slippe inn filer. Men har må tydeligvis alt gjennom synkronisering, verifisering, godkjenning og masse annet jeg har NULL peiling på.

Jeg har brukt ekstremt lang tid å å laste ned programmer slik som QuickPown, ZiPhone og quickpwn for å nevne noe. Slik jeg forstår det må man "jailbreake" eller noe slikt for å få programmer jeg allerede har (type .ipa filer)

Kunne gjerne brukt sjappa til Apple, men der MÅ man ha kredittkort for å få den til å funke? Må innrømme at jeg er litt splitta - brukermenyene, oppsettet, lyden og alt er genialt. Men brukeranvendelsen (mitt bruk) er ræva..... :rolls eyes:

Prøver å få hjelp her, og før folk rekker å si... google! Jeg har googlet i fire timer kanskje. Prøvd ALT jeg kan. !!!
medlem i 197 måneder
 

Re: iPod Touch (2.1.1.) helt ny. Åpne?

Innleggav kajac2 » søn 28.09.2008 17:00

For å få tak i lovlige programmer uten kredittkort kan du følge denne guiden her: http://support.apple.com/kb/HT2534

Den viser hvordan du lager en iTunes konto uten kredittkort.

Ellers MÅ man bruke iTunes for å legge inn musikk/film, men det er egentlig ikke noe problem i det hele tatt så snart du har brukt det en liten stund :)
medlem i 198 måneder
 

Re: iPod Touch (2.1.1.) helt ny. Åpne?

Innleggav warius » søn 28.09.2008 17:41

La meg forstå deg riktig? Du vil at vi skal fortelle deg hvordan du skal bruke ulovlig software?

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: iPod Touch (2.1.1.) helt ny. Åpne?

Innleggav Mirai85 » søn 28.09.2008 18:12

warius skrev:La meg forstå deg riktig? Du vil at vi skal fortelle deg hvordan du skal bruke ulovlig software?


Det er mye som er lov, og mye som ikke er lov. En mengde programmer kan man fritt laste ned fra hjemmesider ved å Google litt rundt. Såkalt "freeware."

Det er ikke ulovlig å jailbreake, flere norske nettaviser har hatt guider på eldre iPod-modeller.
medlem i 197 måneder
 

Re: iPod Touch (2.1.1.) helt ny. Åpne?

Innleggav trondrm » søn 28.09.2008 18:30

Meg bekjent kan ikke den nye Touch'en jailbreakes ennå.

Når det gjelder brukeropplevelsen din, bruk noen dager med iTunes. Når du har blitt komnfortabel med hvordan dette virker, med spillelister og bibliotek, vil du synes at den simple mappemetoden ikke rekker iTunes opp til knærne engang.

Jeg har selv vært der du er og kjenner godt igjen den første frustrasjonen :-D

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron