"Feil" rekkefølge på musikk på iPod Classic (5 gen)

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

"Feil" rekkefølge på musikk på iPod Classic (5 gen)

Innleggav tomklaus » fre 20.06.2008 10:09

Det er sikkert en løsning på dette problemet som er pinlig enkelt... men det er ikke alltid det enkleste er det beste =-O . Mitt problem er som følger:
- sangene er i feil rekkefølge. De spilles i alfabetisk rekkefølge. Trassig med musikk, men helt på tryne når jeg hører på lydbøker jeg har lagt inn selv :-(

Noen enkle løsninger på dette?
medlem i 225 måneder
 

Re: "Feil" rekkefølge på musikk på iPod Classic (5 gen)

Innleggav SeaLion » fre 20.06.2008 10:21

Når iPoden er koblet til hovedmaskinen (Mac/PC) går du inn i iTunes og lager du en ny spilleliste på iPoden og legger inn lydbøkene (eller musikken) i den rekkefølgen du selv vil.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: "Feil" rekkefølge på musikk på iPod Classic (5 gen)

Innleggav tomklaus » fre 20.06.2008 10:43

Takk for forslaget :-)

Men er det ikke en enklere løsning... De fleste gangen er det enkleste det beste. Har noen gb som jeg ikke vil sortere manuelt :-(
medlem i 225 måneder
 

Re: "Feil" rekkefølge på musikk på iPod Classic (5 gen)

Innleggav iMacJhonny » fre 20.06.2008 13:32

Dette er ikke noe du gjør manuelt.... Du går inn i spillelisten og velger selv hvilke kriterier du vil at iTunes skal sortere for deg (den lille pilen som kan snues begge veier og som normalt står over "artist").
medlem i 209 måneder
 

Re: "Feil" rekkefølge på musikk på iPod Classic (5 gen)

Innleggav SeaLion » lør 21.06.2008 5:02

Ved å holde nede alt-tasten når du oppretter en spilleliste i iTunes får du en såkalt smart spilleliste. I smarte spillelister kan du sette visse parametre for hvordan listen skal sorteres. Ønsker du senere å endre noen parametre i en smart spilleliste så holder du nede ctrl-tasten og klikker på spillelistetittelen i ventrekolonnen.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]