Når skal iPods få mulighet for custom EQ-innstillinger?

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Når skal iPods få mulighet for custom EQ-innstillinger?

Innleggav stmikkel » tir 01.04.2008 16:37

Hei folkens.

Jeg kjøpte meg et nytt headset, og igjen irriterer meg over at iPods ikke kan benytte custom/selvlagde EQ-innstillinger. Dette har folk klaget på nå i årevis...
Fabrikkinnstillingene er totalt ubrukelig, og små EQ-justeringer kan få mindre, portable headset til å låte mye bedre. (Jeg bruker AKG K26P som langt bedre med litt forsiktig EQ-innstilling.)
Ser at de fleste konkurentene har denne funksjonen nå (kvalitetsmodellene i det minste), så jeg synes det er på tide at Apple fikser dette med en firmware oppgradering eller tar det med på neste iPod generasjon.

Ok, da fikk jeg sagt mitt... :)
medlem i 223 måneder
 

Re: Når skal iPods få mulighet for custom EQ-innstillinger?

Innleggav Dorkfish » tir 01.04.2008 16:55

Dette kan du jo stille inn i iTunes.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Når skal iPods få mulighet for custom EQ-innstillinger?

Innleggav borgei » tir 01.04.2008 23:56

J.D. Dorian skrev:Dette kan du jo stille inn i iTunes.


For hver enkelt sang ja. Veldig brukervennlig, indeed.

Noen ganger vil man kanskje ha mer bass enn andre, osv. Så det hadde vært veldig ideelt og kunne gjøre dette på selve iPod'en.
Sist endret av borgei den ons 02.04.2008 0:20, endret 1 gang
medlem i 197 måneder
 

Re: Når skal iPods få mulighet for custom EQ-innstillinger?

Innleggav stmikkel » ons 02.04.2008 0:18

J.D. Dorian skrev:Dette kan du jo stille inn i iTunes.


Yep, det kan du, men iPod kan ikke importere denne custom EQ-settingen.
medlem i 223 måneder
 

Re: Når skal iPods få mulighet for custom EQ-innstillinger?

Innleggav Dorkfish » ons 02.04.2008 17:01

Er du sikker på det? Ifølge en artikkel jeg leste var dette en fin måte å få den lyden du ville uten å bruke iPod'ens egen equalizer, og dermed spare batteri.

Mulig dette ikke er mulig på nyere iPods, men det var mulig på de eldre.

Og du trenger jo ikke stille equalizeren for hver sang individuelt i iTunes. Det går fint an å markere 1000 sanger og så stille inn disse på samme EQ settings.

Det har i alle fall jeg fått til.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Når skal iPods få mulighet for custom EQ-innstillinger?

Innleggav stmikkel » ons 02.04.2008 23:41

Hmm, det har vært en del misforståelser før når jeg har spurt om dette. Da kom jeg (og andre) fram til at å importere selvlagde EQ-innstillinger ikke fungerer. Det funker i hvert fall ikke på min iPod shuffle.
Funker det iPod nano? Fint hvis noen kunne sjekke dette, så det er ingen tvil.
Hvis det er bare å markere 100 låter i iPod listen i iTunes med en custom EQ-setting er det jo det ikke noe problem, men jeg er ganske sikker på at dette ikke går.
Lett å la seg lure av lyd vs. forventning. Man tror man har riktig EQ, men så er det ikke det allikevel.
Hvis noen kunne lage en skikkelig sær custom EQ-innstilling som ikke man kan ta feil av, og se om iPod din importerer den hadde det vært kjempefint!
Takker. :)
medlem i 223 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]