iPod ørepropper generelt

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

iPod ørepropper generelt

Innleggav dng » lør 22.03.2008 16:27

Jeg bare lurte på om noen kan svare meg på dette finurlige spørsmålet:

- Apple, som klarer å lage tynne bærbare (Air) og datamaskiner inne i skjermen (iMac) og som liksom ligger blandt de største på teknologi, men hvorfor klarer dem ikke å lage standard ørepropper som faktisk har god lyd og bass til iPod serien?

Irriterer meg over at den beste og dyreste mp3 spilleren skal ha sugne hodetelefoner:P


/hallvar

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: iPod ørepropper generelt

Innleggav remixenX » lør 22.03.2008 17:17

tror ikke dette akkurat er apples største satnings område, men det er jo mange andre som lager som du sikkert vet :-)

Og dessuten, de er gratis..

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: iPod ørepropper generelt

Innleggav pølsa » lør 22.03.2008 17:33

Fordi det er store forskjeller på hva slags lyd folk vil ha, hvis du ser deg om når du er ute vil du legge merke til at det er ganske mange som bruker ipodøreproppene. For det andre er prisen på et par ørepropper som ikke er "sugne" ganske høy, noe som ville øket prisen på ipoden. For det tredje er det ikke noen grunn til at de skal gidde det sidne folk kjøper ipod uansett.

Dessuten er Macbook Air en god del større enn et par ørepropper, men hvis du vil stappe en inn i hvert øre så skal ikke jeg nekte deg det :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: iPod ørepropper generelt

Innleggav TopDog » søn 23.03.2008 0:53

Folk har så forskjellige preferanser på lydkvalitet, formfaktor, osv, så jeg synes det er greit at Apple leverer med noen "helt greie" ørepropper.

For meg kunne de godt levert iPod'en uten ørepropper og senket prisen tilsvarende, men det skjer nok ikke...

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: iPod ørepropper generelt

Innleggav hawk » søn 23.03.2008 15:20

remixenX skrev:Og dessuten, de er gratis..


Gratis? De koster 249,- på Apple Store. Nå skal det sies at Apple nok selger de med rimelig god margin, men man kunne godt forventet litt bedre kvalitet.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: iPod ørepropper generelt

Innleggav remixenX » søn 23.03.2008 19:02

eller, nesten gratis for apple :-P men det utgjør vell ikke så stor del av prisen når du får dem med en iPod..

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: iPod ørepropper generelt

Innleggav André T. » ons 09.04.2008 20:54

Har bare en ting å si om apple sine ørepropper, de sucker! :-/ Har i alt mistet 3 sett med dem, den første ble ødelagt på enden, den andre mistet jeg, den tredje som var til iphonen sluttet micen å virke og enden løsnet og ble hengende igjen i pcn. Fikk den da heldigvis ut ;)
medlem i 193 måneder
 

Re: iPod ørepropper generelt

Innleggav Siggii » ons 09.04.2008 21:00

Det eneste jeg bruker iPod-øreproppene til er hvis jeg skal høre på musikk samtidig som jeg skal høre hva som foregår rundt meg. Da er de fine. :-D

Syntes det er helt greit at de følger med. Det er jo nettopp det, de følger med. Ikke mange sender med de aller beste øreproppene de lager, og for de aller fleste er det godt nok. Det er mange som ikke bryr seg så lenge de hører musikken. Det tror jeg Apple, og andre produsenter, har gjort en grundig research på.

Men jeg ser poenget til trådstarter her. Hva skal man med lekene som følger med Donald-bladet?

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: iPod ørepropper generelt

Innleggav Inger Vik » fre 18.04.2008 19:02

Jeg er utrolig fornøyd med de sportsøreproppene, med en ekstra tapp som gjør at de sitter skikkelig. Vurderer et par av de dyre øretelefonene (kostet vel ca det samme som min ipod nano) men liker ikke å ha så store ørepropper. Noen som har mening om de, altså noen nye bose (tror de var nye) som de har på Humac nå? Koster ca 1500 og var litt mindre enn mange andre bose jeg har sett og ganske fete......
medlem i 192 måneder
 

Re: iPod ørepropper generelt

Innleggav Dorkfish » fre 18.04.2008 19:12

De er ikke spesielt bra, men jeg tror de fleste allerede har et par favorittørepropper allikevel, så da er det ikke noe vits i legge så mye arbeid i de som følger med. Jeg har en Creative spiller som også har skikkelig dårlige ørepropper. Det er kanskje standard fra de fleste produsenter å ha litt dårlige sånne?

Og det som er bra for meg er ikke nødvendigvis bra for deg. Mine favorittørepropper er de som fulgte med min Sony Ericsson K750i. De er virkelig gode, men de passer dårlig i min iphone.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: iPod ørepropper generelt

Innleggav shane102 » man 12.05.2008 23:42

Hi
Apple have a volume cap on their european ipods because someone in the UK sued them for damage to their hearing.This is why alot of people complain about low volume on their iPods.
iPods from the US don't have a volume cap YET!
medlem i 191 måneder
 

Re: iPod ørepropper generelt

Innleggav NamKeng » man 12.05.2008 23:58

i fjor var det vel. Jeg leste her på forumet at det gikk ann og få nye ørepropper fra Apple.

Det er ikke lyd i mine, men bruker jeg noen like jeg har fra en annen ipod er det god lyd.
Kan jeg dra innom eplehuset og få :gratis: nye? om jeg leverer tilbake de gamle!

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: iPod ørepropper generelt

Innleggav macwerner » tir 13.05.2008 9:06

Hmmm...de medfølgende pluggene til min iPod touch er helt greie og vel så det.
Fikk Sennheiser EH 150 til bursdagen og de er helt konge, men når jeg sitter på bussen til og fra Universitetet pleier jeg bare å bruke de medfølgende proppene og de er mer enn gode nok...

Just my five cents... :-)

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]