iPod vil ikke slåes på

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

iPod vil ikke slåes på

Innleggav fr3kk » lør 27.10.2007 17:06

Jeg har hatt en iPod video en stund, og den har ikke klikket før nå. Når jeg prøver å slå den på kommer det opp "please wait, very low battery". Etter en stund står det at jeg skal inn på www.apple.com/support/ipod. Ikonet som kommer opp er en sur iPod. På supportsiden leste jeg at jeg skulle restore iPoden om den viste som en harddisk på datamaskinen, noe som den ikke gjorde. Om den ikke viste på datamaskinen skulle jeg sende den inn til reperasjon sto det, men bare for å være helt sikker tenkte jeg at jeg kunne spør om noen vet om en annen mulighet?

Takk for alle svar
medlem i 202 måneder
 

Innleggav Incrediboy » lør 27.10.2007 17:09

min tok også kvelden her om dagen.... når jeg starter den opp vises eple ikonet men aldri noe mer.... eple ikonet henger der til evig tid..... uansett hva jeg trykker på skjer det ingenting.... restart fører bare til repetisjon av det nevnt over...

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Ingunn » lør 27.10.2007 17:09

Om du ikke får til restore på iPoden din er du nok nødt til å sende den inn. Er den gammel/ny? Har den fått en trøkk i en eller annen sammenheng?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav fr3kk » lør 27.10.2007 17:21

Den er noen måneder gammel.. Fikk den i april/mai. Har falt ned noen ganger men det har aldri vert at det har gjort noe. Er det dyrt å sende den inn?
medlem i 202 måneder
 

Innleggav moggidoggi » lør 27.10.2007 17:38

Du kan sikkert få den på en garantisak. Sånne mangler som du nevner over skal ikke forekomme. Dessuten har du 1 års garanti på den så sant du ikke har misbrukt den ;)
medlem i 200 måneder
 

Innleggav fr3kk » lør 27.10.2007 17:39

Jo, hadde vert fint å fått det på garantien.. Men så kjøpte jeg den på psdata.no da ;/

Men takk likevel ;)
medlem i 202 måneder
 

Innleggav Tonedefeat » lør 27.10.2007 17:39

Dette skjedde med meg for ca. et år siden.. Det var harddisken som var røket.. Tok den med på Eplehuset og fikk ny iPod etter 2 uker :-)

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Innleggav keiserjohn » lør 27.10.2007 17:40

1 års garanti er uviktig. Du har 2 års reklamasjonsrett på den, evt 5 år, hvis produktet er ment til å vare lenger en 2,5 år.

Man kan bare kalle noe for Garanti hvis det gir noe UTOVER dine rettigheter i forbrukerkjøpsloven.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav fr3kk » lør 27.10.2007 17:41

aha, så det skal vere mulig å få gratis reperasjon hos eplehuset uten at det var der en hadde kjøpt den?
medlem i 202 måneder
 

Innleggav fr3kk » lør 27.10.2007 18:56

Hørte at den må inn på reperasjon 3 ganger før en får en ny en.. fakta?
btw, reperasjonen blir vell ikke gratis siden jeg kjøpte den på psdata.no?
medlem i 202 måneder
 

Innleggav Erikt90 » lør 27.10.2007 22:41

Ifølge forbrukerkjøpsloven har selger rett til å prøve å reparere den samme feilen på varen 2 ganger, hvis problemet enda ikke har blitt løst har du krav på pengene tilbake eller ny vare... Forhandler kan velge og gi deg ny vare med en gang, men dette er han ikke pålagt..

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Innleggav fr3kk » lør 27.10.2007 22:42

men så kjøpte jeg varen på nettet også da? Gjelder det samme da?
medlem i 202 måneder
 

Innleggav Erikt90 » lør 27.10.2007 22:46

Forbrukerkjøpsloven gjelder uansett om det er på nettet eller i butikk, er du i tvil om hva dine krav er sjekk ut lovdata.no

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Innleggav eirikaav » lør 27.10.2007 23:12

Ring Apple, forklar problemet, opprett en sak, få et referansenummer som du tar med til for eksempel Eplehuset eller humac og de tar den imot og reparerer den på garantien, om det ikke er din feil at produktet er som det er. Veldig enkelt egentlig.

Bare husk som allerede nevnt å få dette referansenummeret av Apple. Det gjør det hele veldig mye enklere.
medlem i 210 måneder
 

Innleggav fr3kk » lør 27.10.2007 23:24

ok, takk skal dere ha. Har vert til stor hjelp ;)
medlem i 202 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron