bruke ipod classic til film på TV?

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

bruke ipod classic til film på TV?

Innleggav brynjulf » tor 25.10.2007 17:29

Hei!

Jeg går og lurer på å kjøpe en av de nye ipod classic som også kan spille video. Jeg har en sånn apple docking stasjon fra før med fjernbetjening som jeg har brukt til en gammel nano, og fra denne kan man såvidt jeg kan se koble en kabel til TVen så man vel i prinsippet kan se video fra ipoden på TVen, litt samme prinsipp som en ekstern harddisk. Spørsmålet mitt er: hvilken kvalitet/oppløsning kan ipoden spille video med over TVen? TVen er en 37 tommers plasma, vil dette gi bra bildekvalitet, eller er det en halvdårlig løsning? Er det mye styr å gjøre om videofiler til et format som ipoden kan spille, eller spiller den de flerste vanlige video filformater? Uffameg...mange spørsmål.

håper på svar
medlem i 197 måneder
 

Innleggav Gaijin » tor 25.10.2007 18:03

Jeg kan ikke uttale meg om hvordan det er på en 37 tommer TV, men på min "gamle" Panasonic 28 tommers Widescreen 100 Hz CRT TV(ja, jeg vet, jeg er gammeldags) så blir det riktig så bra. Nå er det vel strengt tatt forrige iPod modell jeg bruker (80 GB ), men allikevel, det burde vel ikke bli noe dårligere for det.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav Simonkahn » tor 25.10.2007 18:31

Hei,

De nye iPodene krever etter det jeg forstår en egen kabel for å spille av film til tv. Uvisst om dette passer til docken din, dette får du evt sjekke.

Filmfilene dine dine må legges inn i iTunes. Dersom iTunes ikke støtter filformatene dine må du konvertere de først, bruk feks iSquint (http://www.isquint.org) som er gratis og har forhåndsinnstillinger for iPod. Dersom du klarer å legge filene dine inn i iTunes men de ikke støttes av iPod (det er også mulig), kan filene konverteres av iTunes direkte, merk fil; trykk Avansert, Konverter til iPod.

Har ikke prøvd filmavspilling fra iPod, så jeg kan ikke si noe om kvalitet.

simon
medlem i 204 måneder
 

Innleggav brynjulf » tor 25.10.2007 19:03

så konklusjonen sålangt er at det er mulig i hvert fall.
Vil gjerne ha flere tilbakemeldinger på hvordan bildekvaliteten blir
har kikket på diverse hjemmesider men klarer ikke å finne ut hvilken oppløsning videoene vises i, noen som kan hjelpe?
medlem i 197 måneder
 

Innleggav parlketter » tor 25.10.2007 19:14

Kvaliteten blir helt OK. Litt dårligere enn DVD-kvalitet, men overraskende bra i forhold til størrelse på filen. Bruk H264 koding (med f.eks. Handbrake) og optimaliser for TV. En film tar ca. 1GB (eller i underkant).
Kabel som du kan koble til docking kan alternativt kobles rett i mini-jack pluggen i iPod`en.
medlem i 202 måneder
 

Innleggav parlketter » tor 25.10.2007 19:17

OK. Litt mer nøyaktig: 640x480 H264 eller Mpeg4.
medlem i 202 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron