Pod Touch TV programmer vises ikke i meny

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Pod Touch TV programmer vises ikke i meny

Innleggav Gaijin » tir 23.10.2007 16:53

Har skaffet meg en iPod Touch for å se litt på TV programmer og filmer.
I iTunes kommer disse TV programmene i sin egen kategori som heter nettopp TV programmer. Dessverre klarer jeg ikke å finne disse på iPod Touch.
Filmer kommer fint opp i sin egen Filmer kategori på iPod'en, men TV prgramene er ikke der. Hvordan får jeg TV programmer til å være synlige og tilgjengelige? Må jeg omkategorisere dem som Filmer?

Noen tips?

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav epqr » tir 23.10.2007 18:56

Sikker på at du har valgt å synkronisere tv-programer?

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Innleggav Gaijin » tir 23.10.2007 19:20

Hei, takk for svar.
Synkroniserer ikke, ettersom jeg ikke har TV seriene i iTunes. Tar opp for mye plass. Jeg foretrekker å kopiere filene rett fra movies mappa til iPod'en.
Movies mappa ligger på ekstern disk.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav epqr » tir 23.10.2007 21:46

du kan jo prøve å synkronisere via itunes kanskje det går bedre da :-P

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Innleggav royrov » tir 23.10.2007 22:46

man må bruke itunes for å flytte musikk og filmer til ipod..

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Pod Touch TV programmer vises ikke i meny

Innleggav IMorten » ons 24.10.2007 0:21

Gaijin skrev:Har skaffet meg en iPod Touch for å se litt på TV programmer og filmer.
I iTunes kommer disse TV programmene i sin egen kategori som heter nettopp TV programmer. Dessverre klarer jeg ikke å finne disse på iPod Touch.
Filmer kommer fint opp i sin egen Filmer kategori på iPod'en, men TV prgramene er ikke der. Hvordan får jeg TV programmer til å være synlige og tilgjengelige? Må jeg omkategorisere dem som Filmer?

Noen tips?


Åssen får du filmene inn på Itunes? Hvilket prog. bruker du? og hvilken størslse, 480x320?

<_<

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Innleggav Gaijin » ons 24.10.2007 9:33

Jeg konverterer videoene med VisualHub, med programmets innebygde oppsett for iPod Touch, for så å dra filene fra mappa der de er lagret til til iPod-ikonet i iTunes.

Ikke innom iTunes biblioteket først altså, men direkte fra mappa til iPod'en.
Så jeg bruker iTunes til å overføre filene, men jeg lagrer dem ikke i iTunes biblioteket først.

Filene ligger på iPod'en, men dukker bare ikke opp i iPod'ens brukergrensesnitt.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav TheRealChristoffer » ons 24.10.2007 10:06

du kan jo lagre alle tv programmer i itunes da og slette de som er i filmmappa da:P

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Innleggav Gaijin » ons 24.10.2007 10:22

Skal prøve det.....

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav TheRealChristoffer » ons 24.10.2007 10:23

jeg kopierer alt jeg har til itunes og sletter de så fra filmmappa:P så jeg ikke har dobelt opp

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Innleggav Gaijin » ons 24.10.2007 11:39

Hvordan ser det ut på en iPod touch når de er lagret som TV programmer da? Jeg la inn en episode i itunes som TV program og flyttet den til iPod'en, men den var ikke synlig. Det kom ikke opp en egen kategori på iPod som het TV programmer. Men da jeg forandret den til FILM, da kom den i Filmer kategorien på iPod'en.

Jeg er ike særlig interessert i å synkronisere iTunes med iPod'en fordi jeg legger inn filmer, musikkog TV serier fra flere Mac'er, og jeg vil ikke at noe skal slettes fra iPod'en fordi de ikke lenger ligger i iTunes.

For å spare plass lagrer jeg alle episoder i XVID(.avi) på en ekstern HD og konverterer til mp4 for å ha de på iPod'en.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav IMorten » ons 24.10.2007 20:47

Gaijin skrev:Jeg konverterer videoene med VisualHub, med programmets innebygde oppsett for iPod Touch, for så å dra filene fra mappa der de er lagret til til iPod-ikonet i iTunes.

Ikke innom iTunes biblioteket først altså, men direkte fra mappa til iPod'en.
Så jeg bruker iTunes til å overføre filene, men jeg lagrer dem ikke i iTunes biblioteket først.

Filene ligger på iPod'en, men dukker bare ikke opp i iPod'ens brukergrensesnitt.


Ok. funker VisualHub til windowns? link?

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Innleggav epqr » ons 24.10.2007 20:53

du kan jo synkronisere bare TV-programer fre itunes og det andre manuelt.. tror det går.

Du kan vel også ha Programene på HD og i itunes uten å ha de dobbelt opp

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Innleggav Gaijin » ons 24.10.2007 21:44

Vil ikke ha dem i iTunes i det hele tatt. Harddisken er full nok allerede.

iMorten - VisualHub finnes kun til Mac. Fantastisk bra program!

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav MiRaCL » ons 24.10.2007 23:44

Skal bare være å dra .mp4 filer over til "videos" under ipod'en i itunes. fungerer her ihvertfall

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Neste

Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron