Musikk fra iPod til Mac?

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Musikk fra iPod til Mac?

Innleggav Gaijin » søn 21.10.2007 17:57

Får starte en ny tråd da den gamle ble stengt av en moderator som dømte meg nord og ned uten den minste undersøkelse. Her på Mac1 forumet er man visst skyldig til det motsatte er bevist.

Jeg har kjøpt masse musikk på iTunes Music Store DRM fri som jeg har kjøpt for foreldrene mine. jeg vil gi dem denne musikken, så jeg har tatt med meg musiken på en iPod Touch, og vil legge den inn på Mac'en deres for så å slette den fra min iPod.

Men hvilket program anbefales for dette? PodWorks ble nevnt av Mingebrigtsen, takk for det forresten, men er det noen andre som vil bidra.

Det er ikke ulovlig å kjøpe musikk online for så å gi denne musikken til foreldre som ikke har bredbånd. Tenk på dette før dere stenger tråder. Ikke alt er ulovlig. Og man kan jo kanskje spørre først før man dømmer noen eller?

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav Fox » søn 21.10.2007 18:23

Hei, siden du har kjøpt musikken på iTunes Store så kan du bare koble iPoden til macen til foreldrene dine, trykke på ipod touch enheten som dukker opp, høyreklikke og overføre kjøp. Tror det skal fungere, men er litt usikker siden maskinen demmes kanskje ikke er autorisert? :)

Forresten, leste tråden din i ste da den ble stengt! Kjente jeg ble irritert! Begynner å ta litt av nå med stenging osv uten grunn!.. Jeez..
medlem i 213 måneder
 

Innleggav remixenX » søn 21.10.2007 18:31

ja det som er nevnt her er riktig, med en ipod touch er det bare å trykke på overfør kjøp :-) Enkelt og greit..

Gikk ikke med de andre ipodene..

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Innleggav Gaijin » søn 21.10.2007 18:32

Takk for tips. Jeg prøvd det, men maskinen er ikke autorisert og så står den i et annet navn enn min, så da er jeg litt lost.
Jeg burde nok ha brent ut musikken på CD og lagt den inn på foreldrenes mines maskin etterpå i stedet. Jeg gjorde det nok på en litt dum måte, men nå er jeg her med iPod'en min, så jeg tenkte jeg skulle spørre.
PodWorks var fint, og ikke dyrt, men jeg håpet på noe gratis.

Litt trist å bli dømt som kriminell fordi man ikke formulerte seg slik at en amerikansk RIAA advokat ble fornøyd. Ingen vilje fra moderator til å innrømme at han var litt snar heller. Trodde dette forumet ikke var et diktatur.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav Fox » søn 21.10.2007 18:51

Tror du kan autorisere maskinen demmes, vist du vil det da. Tror det er 5 maskiner man kan gjøre det på :) Men godt mulig du må logge deg inn på iTunes Store da, og det funker vell ikke om dem ikke har nett?
Søkte litt på google og fikk opp noe som het iPodRip.. Du kan jo teste det :)
medlem i 213 måneder
 

Innleggav remixenX » søn 21.10.2007 18:53

du trenger jo ikke å autorisere visst all musikken er drm.fri..

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Innleggav NeonzZ » søn 21.10.2007 19:18

Jeg bruker Senuti til å overføre musikk fra ipoden min til datan.. Funker for meg :-)

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Innleggav eirikaav » søn 21.10.2007 19:52

Har også brukt senuti. Fungerte glimrende.
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Gaijin » søn 21.10.2007 19:54

Ble til at jeg brukte PodWorks. Demoversjonen er litt treg a man må ta hver sang for seg, men det funket fint.

Skal også prøve Senuti. Funker den også for iPod Touch?

Takk for tips!!

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav ameneon » man 22.10.2007 15:30

Gaijin: Jeg blir innmari lei av sutringen din. Du benytter stadig vekk forumet til å sutre om ting og avgjørelser du er misfornøyd med. Jeg har allerede sagt i fra om at klager får du ta med Admin slik at det du vil kunne oppnå konstruktivitet i kritikken din. Nytter lite å sutre i forumet, slik du gjør gang på gang.

Jeg har også sagt ifra hvorfor jeg stengte tråden din (og åpnet den igjen). Det dreier seg om kvalitet i postingen. Vi sliter med et synkende nivå i postingen, og jeg syns det minste man kan forvente av en bruker med så mange innlegg som det du har er at du har en viss kvalitet i innleggene - med kvalitet mener jeg at du tar deg tid til å skrive det du mener istedenfor å slurve det til så du ender opp med et innlegg i skyggeland. Men kanskje jeg tar feil, og grunnen til at du har såpass mange innlegg er at du har det travelt og driter i kvaliteten på innleggene.

Er det virkelig kun når du skal sutre at du gidder bruke flere avsnitt?

Jeg synes ikke utfordringen om å skrive utfyllende innlegg burde være noen match for deg, men det er mulig jeg har overvurdert deg. Videre sutring/klaging/diskusjon rundt stenging av tråd får du ta med Admin. Han har tross alt muligheten til både å overprøve min avgjørelse, samt refse meg og si fra hvis jeg har tabba meg ut. Jeg syns du skal benytte deg av det istedenfor gang på gang å bruke forumet.

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Gaijin » man 22.10.2007 16:33

Det var da veldig som noen liker å kritisere uten å tåle kritikk selv.....

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav ameneon » tir 23.10.2007 0:16

Nå får du jaggu gi deg. Jeg gir deg en flott begrunnelse og hvis du ikke greier å forholde deg til den så får du ta det med Admin. Hvis det er for mye å be om så får du holde kjeft.

reglene skrev:§1.4 Adlyd moderatorer/administratorer
§1.5 Klager på moderatorer, andre brukere etc. rettes til administrator


Dette betyr i praksis at når jeg stenger en tråd, så får du ta det til etterretning og heller formulere klagen din til Admin. Forumet bruker du ikke til slikt. Grunnen til at jeg sier dette i rett i forumet istedenfor PM er fordi jeg vet flere som ikke greier å forholde seg til disse reglene. Gjerne si det til meg på PM slik du har gjort, men at du forsøpler forumet med sutringen din er totalt unødvendig. Du lager rett og slett surstemning isteden. Jeg skjønner at du har tatt alt veldig personlig, og det er leit, selv etter at jeg har forklart deg grunnlaget for stengingen ettertrykkelig.

Ønsker du å oppnå noe annet enn bare dårlig stemning i forumet, så bør du heller følge oppfordringen min og snakke med Admin. Han vil nok sette meg på plass om han ser at det er nødvendig. Det kommer absolutt ingen verdens ting ut av dine gjentatte sutreinnlegg i forumet. Jeg håper jeg har gjort meg forstått - flere innlegg som ikke omhandler tema vil føre til atter en stenging.

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Gaijin » tir 23.10.2007 5:34

Veldig voksent av deg. Du dømmer meg på forhånd uten å engang sette deg inn i saken, og behandler meg som om jeg er en kriminell, og det skal jeg ikke få lov til å reagere på?

Alt som kreves er en unnskyldning fra deg, og det burde du være voksen nok til å komme med.

Steng tråden om du vil. Jeg har fått svar på det jeg lurte på. Jeg liker bare ikke å bli dømt på forhånd fordi du har bestemt deg at ordet kopiere kun brukes i kriminell sammenheng.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron