iPod Touch - Hacking o.l.

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

iPod Touch - Hacking o.l.

Innleggav kajac2 » lør 20.10.2007 18:39

Hei alle sammen
For et par dager siden var jeg innom eplehuset og testet iPod Touch, og først må jeg bare si at jeg tar tilbake alt negativt jeg har sagt om iPhone og dens teknologi, for den var bare helt himmelsk!

Men over til spørsmålet: Jeg har nå naturlig vis bestemt meg for å kjøpe en iTouch så snart jeg får lønn, men hvordan er det med hacking?
Vet det går an, men er det enkelt å gjøre, slik som med iPhone (iNdependence osv), eller må man mye inn i terminal? Og ryker garantien om jeg hacker den? Og hvis jeg tar en full restore, vil den bli nøyaktig som fabrikk instinninger? Kan man ødelegge den ved å hacke den?

Mange av disse spørsmålene har nok blitt tatt opp på forumet før, men jeg har ikke tid til å lese igjennom mange titals sider for å finne det.

Takk for svar :)
medlem i 198 måneder
 

Innleggav Henrik Christiansen » lør 20.10.2007 18:41

Les retningslinjene da.

Lær deg å søke, så får du finne ut av det selv.
Det er svart på flere ganger her, så du får bare ta deg tid.

Edit: (:)

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: iPod Touch - Hacking o.l.

Innleggav eirikaav » lør 20.10.2007 18:56

Går ut ifra at du har en mac. Da finnes det programvare som gjør hele jobben for deg. Programvare finnes på http://www.ijailbreak.com
Flere her på forumet har brukt denne programvaren, inkludert meg selv, og den fungerer strålende. Den jailbreaker og installerer iPhone apps og du behøver ikke skrive så mye som en linje i terminalen.

Aner ikke om garantien ryker om du gjør dette, men det får jeg ta den dagen det skulle være aktuelt. Om du resetter slettes jo alt på iPoden og all programvare legges inn igjen, og da er den jo som ny, og du har jo ikke gjort noen hardware.endringer, så jeg vil si det ikke har noe å si.

Om du bruker en av de andre hackemetodene som innebærer ftp-klienter og terminal og litt av hvert kan det hende du møter på problemer, men ved bruk av programvare jeg linker til skal det mye til å tulle det til om du bare leser alt veldig nøye. Det er noen ting du må gjøre, og alt blir forklart i programvaren. Ganske tidlig skal du gå inn på en spesiell side i nettleseren for å kræsje safari, og du skal reboote endel ganger. Det er vel egentlig det som kreves av deg.
medlem i 211 måneder
 

Innleggav alexo89 » lør 20.10.2007 19:33

Men kajac hvorfor har du 2 brukerere her på mac1? Ser litt mistennklig ut! Men bare hack den du, det gjorde jeg og fungerte, skriver dette innlegget på ipoden.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav ameneon » lør 20.10.2007 19:50

Du er jaggu meg en utrolig fyr. Du bryter regler og holder det gående opptil det punktet der brukeren din blir bannet fra forumet, også oppretter du en ny bruker og viser ingen tegn til at du har tatt tegninga. Søk.

Du snakker om at du ikke har tid til å lese gjennom ditten og datten. Hvor mye tid tror du vi har å ta av?
Fatter du at du kaster bort andre folks tid med alt tullet ditt?

Moderator
medlem i 235 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]