Ipod Classic - video out

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Ipod Classic - video out

Innleggav H4kon » lør 20.10.2007 3:14

Neida, dette er ikke enda en post om iPod AV-kabel blabla.

Det jeg derimot har lyst til å spørre om er hva som faktisk fungerer til å vise fram ting jeg har på iPoden på tv'en.

Du må nå ha en liten chip i det du kobler inn i dock-inngangen, og derfor fungerer det meste av uautoriserte produkter ikke(grådig av apple;).

Ifølge skjemaet til apple fungerer iPod universal dock sammens med iPod AV-cable. Men fungerer iPod AV-cable sammens med en Apple universal dock? Skjemaet sier ikke noe om det. For vist det er sånn at det ikke fungerer på apple universal dock, vil jeg foretrekke å prøve å skaffe en iPod universal dock, så jeg slipper å kjøpe en kabel fra apple til 430kr.

Noen som har testet, eller lest noe om dette fra en pålitelig kilde? Jeg nekter å kjøppe katta i sekken igjenn, etter at jeg betalte 180kr for en AV-kabel jeg ikke kunne bruke. (Som det for øvrig ikke sto NOE om på den norske applestore.)

Går vell muligens mot at jeg kjøper en iPod universal dock vist det viser seg at det er den jeg må ha for å kunne spille over AV-kabelen.

Håkon.
medlem i 198 måneder
 

Innleggav Nikoraisan » lør 20.10.2007 10:14

av-cable gjennom dock (ny eller gammel) funker med alle ipoder som funker med av-cable... logisk nok.

har du classic må du kjøpe en av de nye kablene (component eller composite) og plugge den i docken i stedet.

nå må du huske på at av-cable har flere funksjoner enn bare bilde. har stor tro på at line-out-pinsene i dock connectoren i classic er de samme pinsene som før. dermed får man vel brukt av-cable på classic. dermed havner av-cable i kategorien «funker med classic også».akkurat hva man får brukt de til er vel irrelevant, så lenge de funker til noe.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav H4kon » man 29.10.2007 22:30

Kjøpte meg en universal dock av den gamle typen på Elkjøp.(Den med s-video og line out).

Bare for å avklare, den funker perfekt med av-kabelen når det gjelder video-output.
medlem i 198 måneder
 

Innleggav Nikoraisan » man 29.10.2007 22:42

H4kon: Så du har førstehåndskunnskap og kan verifisere at ipod classic -> «gammel» universal dock -> «gammel» av cable -> tv fungerer fint?

Nothing would please me more...

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav H4kon » man 29.10.2007 23:23

Ja, det fungerer utmerket, så lenge du kobler AV-kabelen i line-out på docken, s-video fungerte også som det skal.

Så jeg kan med sikkerhet si at iPod universal dock inneholder samme type identifiserings-chip som Apple universal dock. Jeg regner med forskjellen i de to egentlig er at apple skal selge de nye kablene sine som de krever blodpris for.
medlem i 198 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]