Cover art fra iPod

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Cover art fra iPod

Innleggav erlendlh » fre 19.10.2007 18:37

Da jeg skulle ta backup av musikken min, tok jeg bare mappen med lydfilene, og glemte å ta backup av album art.

Dette er litt kjedelig, da jeg nylig fikset album art slik at alt stemte; lastet ned bilder til de som manglet, rettet de som var feil etc. Dermed må jeg gjøre alt på nytt igjen.

Men: På iPoden min ligger et speilbilde av all den gamle musikken min, og på iPoden er album-coverne oppdaterte slik jeg selv gjorde det manuelt. Nå er det litt trøblete å overføre fra iPod til harddisk, men jeg har funnet flere programmer som gjør det (iPod Free File Sync, Ollie's iPod Extractor, Senuti o.l.).

Programbeskrivelsene sier lite om overføring av album art. Spørsmålet er dermed: Vil (noen/et av) disse programmene sørge for at også informasjonen om album art (som er riktig på iPoden) overføres til harddisken og iTunes?

Vet noen om et annet program som gjør dette?

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav andyman » fre 19.10.2007 18:49

Legger ikke albumart seg inn i lydfilene, da?

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav erlendlh » fre 19.10.2007 18:51

Tydeligvis ikke. For da jeg kopierte lydfilene fra den eksterne harddisken, dukket ikke albumbildene opp. En del ble lastet ned automatisk via iTunes, disse la seg i en egne mappe under iTunes-mappen. Det var denne mappen jeg altså glemte å ta backup av. Men på iPoden min er albumbildene i orden, så det må jo finnes håp her, jeg må bare få informasjonen over fra iPoden...

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav remixenX » fre 19.10.2007 18:56

nei coverarten legger ikke seg inn i aac filer..

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron