lenge varer din Classic?

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

lenge varer din Classic?

Innleggav Vidar Karstensen » tir 16.10.2007 14:39

hei sann, just kjøpt meg classic, må lade den en gang i døgnet, apple sier den skal ha batteri kapasitet på 30 timer ? (ja det er 80GB'en) jeg har den i standby modus mye av tiden og. Så da lurer jeg på hvor lenge deres varer? jeg spiller kanskje musikk i 5-7 timer med den, sovner av og til med noen album i spilleliste :P, er dette noe jeg kan få på garanti?
kjøpte den på Fredag 12.oktober

-takker for svar

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Innleggav epqr » tir 16.10.2007 14:46

Ja dette er noe du kan få garanti på ;)

Apple sier at hvis batteriet går ned mer en 50% (tror det var 50, mulig det var litt mer) innen et år så skal du få nytt batteri / ipod

så bare ta med ipoden til butikken du kjøpte den i.. eller du kan ta den til eplehuset og tror jeg ;)

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Innleggav Vidar Karstensen » tir 16.10.2007 16:30

sku gjerne tatt den til eplehuset, men jeg bor LANGT vekke fra en, så tar den til forhandler.

takker for svar

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Innleggav epqr » tir 16.10.2007 18:02

du kan joprøve en humac butiik og hvis det er nærmere.. er ikke sikker på om de tar imot men.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Innleggav njadve » ons 17.10.2007 11:43

Send den i Posten til Eplehuset, er ikke noe verre enn det...

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav ch_knapp » ons 17.10.2007 12:29

Sjekk at du ikke har noe video i spillelisten. Eller at du bruker spill eller video i løpet av den dagen. Det vil isåfall tømme batteriet veldig raskt.

Når du sovner med den, så fortsetter den i ganske mange timer.

Når Apple oppgir 30 timer er det sammenhengende avspilling (skipping tar mer batteri) med en skjerm som får stå i fred, og derfor ikke er bakgrunnsbelyst mens den spiller.

Hvilke headphones har du? Hvis du har store klokker kan det hende det er de som trekker mye av strømmen.

Sett ned lysinnstillingen til det svakeste. iPod 5.5G og oppover er ekstremt lyssterke.

Batteriet når ikke sitt beste før etter en til to ukers bruk.

Hvis du likevel bare får 12 timer batteri utav den er det noe galt ja.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav remixenX » ons 17.10.2007 12:55

Har du testet dette da skykkelig da?

Musikken skal vare i 30 timer ved:
- 50% volum
- Skjerm av
- avslått EQ

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Innleggav Vidar Karstensen » fre 19.10.2007 15:46

Jeg testet batteriet, satt den til å spille en sang på repeat, da varte den 10 timer for lite, altså 20 timer, men det virker som den trekker mye mere strøm i standby modus, enn i spille modus, jeg la den i standby i går , da var batteriet nesten fult, våknet opp i dag, da sa den: connect to power.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Innleggav H4kon » lør 20.10.2007 2:37

Jeg har hatt samme problemet med standby som sluker strøm. Vanligvis er det ikke noe feil med det, men innimellom kan jeg plutselig oppleve at en nesten full ipod(Som er "avslått" ved å holde inne play), plutselig er så og si tom for strøm senere på dagen når jeg skal bruke den..

Selv synes jeg dette høres veldig merkelig ut, noen som vet hva som skjer?
medlem i 198 måneder
 

Innleggav trydl » lør 20.10.2007 8:34

Leste om en feil i siste oppdatering (1.0.2?) som gjør at disken går selv når den står i stand-by. Det er visst ikke alle iPodene som opplever det, men hvis din er en av dem vil dette tømme batteriet ganske raskt.
Ellers så jeg at et eller annet nettsted i USA hadde testet batterilevetiden på Classic og fant at 160GBen hadde ca 56 t (Apple oppgir vel 40?).
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Vidar Karstensen » tir 23.10.2007 22:23

får håpe at apple slipper en update som fikser dette med at standby sluker strøm :S
jeg mener det kan jo være noen som opplever det vist ikke mange, h4kon vet ikke om du tilfeldigvis sitter med en 80GB?

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Innleggav H4kon » tir 23.10.2007 23:43

Joda, helt rett.. Har en 80gb classic. Skjedde igjenn tidligere i dag, ble egentlig ganske forbannet, ettersom jeg ikke fikk brukt den under gåturen hjem fra jobb, batteriet var fult når jeg skrudde den av tidligere på dagen.

Har lest litt rundt, og de fleste mener dette er en bug som kom med 1.0.2 updaten. Samtidig er det en teori ute å går om at vist du skrur den av når du er på dual-screen menyen, og har musikk markert, fortsetter den å lete fram albumart osv, noe som gjør at harddiscen fortsetter å kjøre. Vet som sagt ikke akkurat hva det er, men håper vertfall apple legger ut en fiks asap.
medlem i 198 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]