Ipod på Eplehuset?

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Innleggav Tonedefeat » søn 14.10.2007 20:50

Skjønner ikke hvorfor dere diskuterer service i den og den kjeden.. Det er forskjellig fra butikk til butikk. Veldig forskjellig.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Innleggav modin » søn 14.10.2007 21:12

Har hvert på Humac drammen og Eplehuset Bergen, og de var mye mer sevice vennlige på Humac i Drammen, så dette er individuelt. På Eplehuset i Bergen er de nærmest ufyselige, og nå har de atpåtil ansatt en ny "læregutt" som er treg og klønete mister papirer bruker lang tid på å stifte sammen kviteringer osv. Atpåtil har han total mangel på karisma, skjønner ikke helt hva som gjør at han har endt opp med jobb som selger i en butikk.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Tonedefeat » søn 14.10.2007 21:17

Han må ha begynt nå nylig.. Har ikke sett han tror jeg.. Men litt av grunnen til at Humac Drammen er en god butikk er vel pga. at Nicho jobber der ;)

Mac1s brukere virker veldig greie og hjelpsomme :-)

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Innleggav helg » søn 14.10.2007 23:36

Humac Ullevål er jeg ganske fornøyd med servicen nå. Var ikke det før men det ser ut til å være bedre nå. Vika derimot kunne nok ha vært bedre.
medlem i 208 måneder
 

Innleggav Tonedefeat » man 15.10.2007 8:21

Tror det er like greit å bo i Bergen :-)

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Innleggav iTouch » man 15.10.2007 8:36

_Spiff_ skrev:Om feks Humac kunne solgt alt av Mac maskiner 500-1000 kroner rimeligere, så ville kundene kommet til dem, og de hadde tjent mer på lang sikt. Med tanke på økt omsetning på maskiner og tilleggsutstyr.


Den kjøper jeg ikke. Hvordan skal de da tjene penger hvis de slår av avansen sin på selve utsalsgsprisen, da blir det jo null i inntekt per maskin?

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Innleggav _Spiff_ » man 15.10.2007 8:43

Mange kjeder som gjør det allerede. Som feks Elkjøp, Expert osv. De gjør det på PS3 og Xbox360 foreksempel. Så den må du bare kjøpe! Men siden de ikke tjener noe på maskinene så må de selge tilbehør, hvor de har god avanse. Og jeg sier ikke at de skal kutte all fortjeneste på maskinene heller da. Så ta deg et eple, banan eller kavring som de sier her på forumet! :-)

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Innleggav iTouch » man 15.10.2007 8:51

Joda, skjønner "konseptet" ditt, men det vil ikke bli nok uansett. For da skal du faktisk selge jævlig masse tilbehør også, det krever da at du har tilgang på å selge jævlig mange maskiner, noe ikke en apple forhandler i Norge har. Alle vet jo at det nesten alltid er vanskelig å få tak i maskiner.

Som tidligere nevnt, alle er forskjellige. De fleste velger god service fremfor penger spart. Det gjør iallefall jeg.. ;)

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Innleggav _Spiff_ » man 15.10.2007 9:00

Enten burde markede vært større eller så måtte de hatt et større vareutvalg. Men at de kunne satt ned maskinen med ca 500 kroner tviler jeg ikke på. Enten det er Humac eller Eplehuset.

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Innleggav Gunnar » man 15.10.2007 9:01

Nå er det faktisk slik at Humac har lagt over Eplehuset i pris på bærbare maskiner. Da jeg skulle kjøpe min Macbook Pro undersøkte jeg både Humac og Eplehuset. Humac skulle ha nesten 1000 kr mer for maskinen, og i tillegg hadde de ikke like mye studentavslag for meg som går på høyskole. De bakom skranken på Humac praktiserer et studentavslag som gir ulik avslag etter hvilken type skole du går på....helt merkelig om du spør meg.
Jeg endte i alle fall opp med å kjøpe den på Eplehuset da jeg er fornøyd med den servicen jeg får der.
medlem i 222 måneder
 

Innleggav mini_nikko » man 15.10.2007 11:40

Såvidt jeg har skjønt det så er det også slik at innkjøps prisen på apple produkter er ganske høy. Det sier vel litt om hvor bra produktet er. Humac og eplehuset tjener nok inn mest på tilbehøret.

Nikko=)

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav expertn » man 15.10.2007 11:48

Expert og Smartclub selger også mac, til samme pris som Applestore. Jeg har ved noen tilfeller sett at humac er litt dyrere? Stemmer dette?
medlem i 210 måneder
 

Innleggav remixenX » man 15.10.2007 11:51

de ville raskt gått i minus hviss maskinene ble solgt billigere, du får dem jo nesten til innkjøpspris på eplehuset;p

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Innleggav rrounin » man 15.10.2007 12:16

Hehe..
Her var det mye flott å lese på :-D

Hadde håpet på noe info om når Touch ventes på Eplehuset i Bergen, men i mellomtiden får jeg nøye meg med disse mildt sagt interessante teoriene rundt prissamarbeid, strategi og konkurranse.. ;)

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav modin » man 15.10.2007 14:10

Tonedefeat skrev:Han må ha begynt nå nylig.. Har ikke sett han tror jeg.. Men litt av grunnen til at Humac Drammen er en god butikk er vel pga. at Nicho jobber der ;)

Mac1s brukere virker veldig greie og hjelpsomme :-)


Ja han begynte for noen uker siden. Men nå skal det sies at det ikke bare er de ansatte som er problemet med den butikken, saken er jo at den er alt for liten til en så stor by som Bergen. Hver gang jeg er der er det kjempelang kø med kunder, og det hele virker ganske så kaotisk både for kundene og de ansatte.Nesten umulig for de ansatte og gå bak og hente ting fordi pasasjen er sperret av alle kundene som står i kø, tror det er på tide med nye og større lokaler. Slik som feks Humac i drammen.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]