cover flow

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

cover flow

Innleggav Vidar Karstensen » lør 13.10.2007 12:27

hei sann
i cover flow har jeg veldig mange album uten cover, er det muligheter for å legge dem inn normalt, jeg kan ikke ha iTunes konto fordi jeg har ikke kreditt kort enda, så vist det er mulig å legge dem inn manuelt, gidder du si hvordan?

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Innleggav svar » lør 13.10.2007 12:33

Enkelt :)

Først må du ha et bilde du vil bruke, søk på google bilder eks eller scann inn.
Så, i iTunes, velger du alle låtene fra et album, høyreklikker og velger vis info.
Det kan hende du får opp en advarsel, men klikk ja på denne.
Der inne ser du en bilde boks til høyre, dra bildet inn på den, klikk ok og vent tilk iTunes får oppdatert alle filene.
Wolla, ferdig.

Repeter for resterende album :)

Kjekt å kunne dette selv om man har iTunes konto, er ikke alle albumer som det finnes bilde til der.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav eirikaav » lør 13.10.2007 12:35

Jeg bruker alltid http://www.albumart.org for å søke opp albumbilder og så dra dem inn i iTunes. Genial tjeneste.
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Vidar Karstensen » lør 13.10.2007 13:13

takker folkens, plutselig så cover flow MYE bedre ut

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Innleggav helg » lør 13.10.2007 14:28

Du trenger ikke kreditkort for å registrere deg. Jeg har vært registrert i siden jeg var 16 og måtte aldri oppgi noen kort.
medlem i 209 måneder
 

Innleggav Vidar Karstensen » lør 13.10.2007 17:23

jaha? for når jeg sku logge på så ville den ha kredittkort information

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Innleggav helg » søn 14.10.2007 12:44

Prøvde nettop selv for å finne ut hvordan det var jeg gjorde det. Og nå finner jeg ikke ut av det. Men jeg hvet at det er mulig fordi jeg hadde konto uten kort helt siden de åpnet i Norge. Registrerte kortet mitt for første gang for to uker siden.
medlem i 209 måneder
 

Innleggav helg » søn 14.10.2007 12:47

Ok, etter litt leting på internet fant jeg ut hvordan det var jeg gjorde det. Noen andre må sende deg en iTunes gift card. Etter du har verifisert den via iTunes får du muligheten til å oprette en konto der du can velge "no cc" som betyr ingen credit kort.
medlem i 209 måneder
 

Innleggav Millad » søn 14.10.2007 14:24


Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav _Spiff_ » søn 14.10.2007 16:02

Etter det jeg forstår her så er det bare dra bildet over den "tomme" plassen der cover bilde skal være på itunes? Har prøvd dette, og det fungerer ikke. Hvilken framgangsmåte skal jeg bruke da? :-/

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Innleggav remixenX » søn 14.10.2007 16:13

Du kopierer albumarten og søker opp albumet ditt i iTunes (sånn at det bare vises ett album ´der) deretter marker du alle sangene, så vis info, og marker det området der det står bilde (det blir blått rundt) så limer du inn bildet der ved eple+v... done deal

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Innleggav eyslars » søn 14.10.2007 16:15

Det finnes widget for alt :-) prøv denne siden.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav sorry mack » søn 14.10.2007 16:17

Det er også veldig enkelt å bruke Amazon Art widgeten.

Da søker du i amazon sine arkiv på widgeten, velger coveret du skal ha, markerer filene du vil ha coveret på i iTunes og trykker 'set as album art in iTunes' på widgeten.

Enklere blir det ikke (om du ikke kan lage en bruker på iTunes Store...)

sorry mack

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav _Spiff_ » søn 14.10.2007 17:36

Takker for svar. Kommer nok til å bruke de to metodene som er nevnt her. :-)

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Innleggav _Spiff_ » søn 14.10.2007 18:24

Finnes ikke så magne norske album der. Er det en norsk widget for dette? :-) Eller fins de en fin norsk side med cover bilder? Og hvorfor ligger det ikke på cdplatene! Blah...

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Neste

Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]