Videotrøbbel på iPod Classic

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Videotrøbbel på iPod Classic

Innleggav Knotemann1 » tor 04.10.2007 14:19

Vuderer sterkt å kjøpe en iPod Classic. Sjekket cnet.com for anmeldelse og der sier kritikeren noe om at han var veldig skuffet over at det ikke går å spille av video fra øretelefonutgangen via kabel. Stemmer dette? Syntes det høres veldig rart ut. Noen som har Classic og som har forsøkt å spille av video via en TV eller liknende og som kan avkrefte dette?
medlem i 212 måneder
 

Video output på Classic

Innleggav iMats » tor 04.10.2007 14:49

Det han sier er ikke at det ikke går ann å bruke headphone-inputen til video, men at du må bruke en helt annen type kabel for å få til dette.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Knotemann1 » tor 04.10.2007 14:55

Da tolker jeg det slik at det ikke er mulig å se video fra ipod via TV md min Apple AV-kabel. Kjenner du til hva slags kabel man må bruke? Må legge til at dette ikke akkurat er forbrukervennlig fra Apple.

Man kan si mye om at Coca Cola, Microsoft, BurgerKing, marlboro og co gjør mye for å gjøre kundene avhengige av deres prosdukter, men Apple er nok en av de værste der.

Hilsen en som liker Apple, men ikke er religiøs.
medlem i 212 måneder
 

Innleggav Knotemann1 » tor 04.10.2007 15:30

Gjelder dette visning av bilder også, eller bare video?
medlem i 212 måneder
 

Innleggav H4kon » tor 04.10.2007 18:36

Jeg har testet, og kan bekrefte at AV-kabeln ikke fungerer på Classic, tragisk, men sant.. Du må vist kjøpe en av de nye kabelene, som koster litt for mye(Du får med en power-adaptor, men hva skal jeg med den når jeg allerede har det?)
medlem i 198 måneder
 

Innleggav Stian Wilson » søn 07.10.2007 12:20

Synes dette er så tåpelig av Apple, dem lager det bare sånn at dem skal selge mer ! Var veldig skuffa selv da jeg fikk vite det etter å ha kjupt Classic å måtte bruke enda mer penger. Skuffa over Apple får engangs skyld

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Innleggav jalla » søn 07.10.2007 12:38

Selv kjøpte jeg AV-kabelen og Camera Connector sammen med Classic´en, og trodde jeg skulle få masse glede av dette... Føler meg også veldig lurt!

Og med Apples vegg av dårlig brukerservice regner jeg pengene som tapt, jeg gidder ikke ta opp kampen.

Vil nok i framtida kjøpe tingene mine hos Eplehuset, da får man i hvert fall god service. Men det skal sies at de ble svært overrasket da jeg nevnte at Camera Connector (som de hadde masse av i hyllene) ikke passer til en eneste av dagens ipod´er...
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Knotemann1 » man 08.10.2007 9:23

Dette er på grensen til hva man som forbruker bør finne seg i. Du sier at også camera connector, i tillegg til tidligere AV-kabel fra Apple ikke er kompatibel med Classic. Det er tragisk og en hån mot Applefolket. Blir så provosert av slikt.
Virker veldig rart at Eplehuset ikke er klar over at camera connector ikke funker med Classic. Har ikke Apple informert forhandlerne sine om dette? Hva med AV-kit som selges overalt? Går ut ifra at det heller ikke kompatibelt med Classic. Kitet inneholder jo den gamle AV-kabelen. Sikkert mange som har kjøpt seg Classic og AV-kit, og får seg en royal suprise.

Ingen tester jeg har lest av Classic i Norge har tatt opp dette temaet. Hvorfor ikke? Testes ikke produktene for alle bruksområdene? Eneste som har tatt opp problemet er amerikanske Cnet.com

Merker jeg blir veldig oppgitt over Apple. De har knallgode produkter, men utnytter kundene sine på grensen til det tåpelige. Frustrerende å ha et så ambivalent forhold til Apple. På den ene siden elsker man de, men kan heller ikke fordra de når de skal utnytte de menneskene som er mest glad i de. Litt som å ha en alkoholisert far som slår, men som samtidig er verdens snilleste mann og en du er veldig glad i :-)
medlem i 212 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere