Hvordan er lyden på Ipod touch?

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Hvordan er lyden på Ipod touch?

Innleggav ksvens1 » tor 04.10.2007 13:41

Spør om hvordan lyden er på touch modellen, hører flere klager på lyden på classic modellen og andre klager ikke, så jeg vet ikke hvordan det er. Men hvordan er den på touch modellen?

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Innleggav royrov » tor 04.10.2007 13:44

jeg synes den er veldig bra.. egentlig bedre enn min gamle ipod photo..

jeg bruker et Sennheiser CX300 headset.. og er godt fornøyd!

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Innleggav OleUtne » tor 04.10.2007 13:59

Nå har ikke jeg noen andre iPoder og sammenlikne med, men jeg synes i hvert fall lyden er kjempeknall :)
Øreproppene som følger med suger, da men. Det har ikke noe med iPoden å gjøre. Jeg koblet det til mine Logitech z-5500, og det var ikke annet en suveren lyd. Volumet ble ca halvparten av det som kommer ut ifra MacBooken på samme høyttalere. Volumet er mer enn høyt nok, slik at det er ubehagelig på høyest volum (med de øreproppene som følger med).

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav Randy » tor 04.10.2007 14:14

Lydkvaliteten er veldig bra synes jeg, men volumet er litt lavt. Det merker man ikke ved bruk av øretelefoner, men blir tydelig dersom man kobler ipoden opp mot et annlegg. Min erfaring ihvertfall..

Mvh
Randy
medlem i 217 måneder
 

Innleggav lrevje » tor 04.10.2007 14:17

Har bare brukt de medfølgende hvite øretelefonene og jeg synes lyden der er OK med Rock som EQ-innstilling. Kommer nok til å flytte over på mine Koss Porta Pro når jeg blir lei nok av at de faller ut av ørene mine.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav applecore » tor 11.10.2007 11:33

Var veldig skuffet over lyden i min nye Touch.
Plugget inn mine gode Sennheiser CX300, og merket med engang at lyden var mye dårligere enn på min iPod Nano.
Anemisk, tynn, pistrete og flat lyd.

Idag, prøvde jeg de medfølgende Apple-proppene. Revelation! MYE bedre lyd! Nå var det musikk med både varme og tyngde igjen. Dette betyr at iPod Touch er veldig kresen på øretelefoner. Greit å vite.

Har snust rundt i mange forskjellige forumer og sett at mange klager over lyden på iPod Touch. Skulle ikke forundre meg om mange av disse har benyttet en øretelefon som ikke matcher Touch-en.

Noen som har et bra tips på in-ear propper til maks 1000 kroner?

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav vatrix » tor 11.10.2007 11:57

Hmm har selv Denon AH-C350W, kosta 450 kr på hi-fi klubben. Kongelyd med iaudio u3, men usikker på hvordan de låter med ipod touch, det vil vise seg senere denne måneden.
medlem i 199 måneder
 

Innleggav ksvens1 » tor 11.10.2007 15:32

Hvordan funker koss porta pro på den da?

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Innleggav applecore » tor 11.10.2007 15:37

De fungerer bra. Som alltid! Men på mine har putene gått i oppløsning, så de lager stygge riper i ørene mine :-D

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav ksvens1 » tor 11.10.2007 15:43

Hehe, mine er vel kanskje på tide å bytte ut selv, for bruker de på trening så de kunne muligens ha luktet litt bedre

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Innleggav applecore » tor 11.10.2007 16:21

Vær klar over at de er gratis. Porta Pro har livstidsgaranti.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav HHoward » tor 11.10.2007 18:07

Hvordan går man frem for å få byttet de da? Til butikken man kjøpte de, eller kontakter man Koss? Noen som vet?
medlem i 198 måneder
 

Innleggav Incrediboy » tor 11.10.2007 18:13

begge deler funker. jeg besøkte free record shop og sa jeg hadde mistet min kvittering. de ordnet det. husk bare å spandér på 50 kr i porto, så får du de tilbake etter 2-3 uker. Ellers tok det for min del 3,5 måned før de var tilbake

har forresten alltid 2 par portapro. Ett som somregel er inne til rep, mens det andre er i bruk... :D

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav OleUtne » tor 11.10.2007 19:04

Jeg er ikke sikker på hvordan det er med portapro, men når mine Scullcandy TI ble ødelagt, gikk jeg frem slik:
Jeg dro til den lokale Spaceworld butikken, hvor jeg hadde kjøpt dem, og spurte om jeg kunne få bytte dem. Nei det kan du ikke, sa mennen bak disken. Men det er livstidsgaranti, sa jeg. Nei, det er det ikke, sa han. Jeg sa at jeg har ikke kvitering, men jo, det er faktisk livstidsgaranti.
Da slo han seg helt vrang, røska de nermest fra meg, og sa han skulle sjekke det ut.

Jeg trodde headsettet mitt nå var tapt for alltid, men noen timer senere fikk jeg en melding fra Spaceworld, hvor det sto at jeg kunne komme ned å hente et nytt headset! Ingen porto, uker med ventetid, eller noen ting :)

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav helg » tor 11.10.2007 21:27

Hmm. Skulle ønske jeg var klar over denne garantien. Mitt par falt fra hverandre (bokstavelig talt) når jeg bodde i england, så jeg tok rett og slett og kasta dem før jeg flyttet hjem til Norge. Nå må jeg vell bare betale 350kr for et nytt par.
medlem i 209 måneder
 

Neste

Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]