Problemer med kjøpt musikk på iPod Touch

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Problemer med kjøpt musikk på iPod Touch

Innleggav andyman » tor 04.10.2007 13:28

I gårkveld lagde jeg meg en konto på iTunes Store, rett og slett fordi jeg mottok en iPod Touch på døra den 1. oktober. Jeg kjøpte noen plater, og overførte de til iPod-en. Men jeg prøvde etterpå den innebygde butikken på iPod-en, og det lasta ned som bare juling. Når jeg koblet den til mac-en, så ble derimot ikke sangene lagt over på mac-en. Jeg leste, så og hørte at den slenger filene over på mac-en neste gang den kobles til.

Ble veldig skuffet nå. Noen som vet hva som kan være problemet? Og vil jeg noengang få filene over på mac-en uten å måtte kjøpe de på ny?

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav remixenX » tor 04.10.2007 14:14

du er tilkoblet kontoen din i itunes storeen da? Du må også autorisere macen for avspilling..

DU er sikker på at musikken ikke ligger i kjøpt mappen?

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Innleggav andyman » tor 04.10.2007 15:09

Ja, jeg er koblet til kontoen min i iTunes Store. Hvordan autoriserer jeg maskinen for avspilling? Jeg spiller jo av all annen musikk jeg har kjøpt, så jeg skjønner ikke helt nå.

Jeg er helt sikker på at musikken jeg kjøpte med iPod-en ikke ligger på maskinen her.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Staale » tor 04.10.2007 15:18

Autorisering:

Velg butikk i verktøylinja->autoriser maskinen

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav andyman » tor 04.10.2007 15:21

Nå var det gjort. Ingen forandring for det om. Andre forslag?

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Staale » tor 04.10.2007 15:23

Bare for å være sikker. Du bruker samme apple-id både på maskinen og ipoden? I så fall skjønner jeg veldig lite... :/

og bruker du mac eller windows?

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav andyman » tor 04.10.2007 15:27

Jeg bruker selvsagt samme ID på maskin og iPod. Bruker mac.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Staale » tor 04.10.2007 15:32

Verifying purchases
You can use iTunes to verify that all the music, videos, and other items you bought
from the the iTunes Wi-Fi Music Store are in your iTunes library. You might want to do
this if a download was interrupted.
Verify your purchases
1 Make sure your computer is connected to the Internet.
2 In iTunes, choose Store > Check for Purchases.
3 Enter your iTunes Store account ID and password, then click Check.
Purchases not yet on your computer will be downloaded.
The Purchased playlist displays all your purchases. However, because you can add or
remove items in this list, it might not be accurate. To see all your purchases, make
sure you’re signed in to your account, choose Store > View My Account, and click
Purchase History.

Fant dette i iPod Touch features guide, håper dette hjelper.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav andyman » tor 04.10.2007 15:57

Har sjekket der, men det skjer ikke noe når jeg går der. Jeg får bare opp listen over alt jeg har kjøpt, og albumet ligger i listen, men den vil altså ikke over på dataen.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Staale » tor 04.10.2007 16:00

Ja, men har du valgt butikk->se etter kjøp også? Og står de sangene du har kjøpt med ipoden i listen over kjøpt musikk?

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav andyman » tor 04.10.2007 16:04

Det var jo det jeg nettopp gjorde. Og ja, albumet kjøpt med Touch ligger der.

andyman skrev:[…]albumet ligger i listen, men den vil altså ikke over på dataen.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav andyman » fre 05.10.2007 15:22

Jeg går mot reglene nå, og velger å ta opp tråden igjen. Noen andre som har peiling? Må jeg rett og slett kjøpe musikken på ny på macen?

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav zodiac » fre 05.10.2007 15:58

Har du gjort det mest nærliggende, nemlig å maile support på iTMS? Jeg hadde problemer med nedlasting til maskinen etter reformatering av disk, og de fikset det lett og greit. Mailer du dem på norsk kveldstid så er de kjappe med tilbakemelding - da treffer du dem midt i kontortiden i USA.
medlem i 201 måneder
 

Innleggav andyman » fre 05.10.2007 16:24

Takk for tipset! Har tittet litt på Apple sine iTunes-sider, men jeg finner ingen mail der. Noen som har den?

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Macini » fre 05.10.2007 16:40

Hvis du logger inn på din konto på iTunes velger Purchase history --> finner sangene du har problemer med --> Report a problem, så er mye gjort.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Neste

Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron