Ipod classic og AV-kabel..

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Ipod classic og AV-kabel..

Innleggav H4kon » lør 29.09.2007 21:37

Hei, sitter her i min frustrasjon når jeg tenkte jeg skulle sjekke hvordan det var å koble min nye Ipod Classic til tv'en.

Jeg bestilte sammen med min Ipod en Apple Ipod AV-kabel, i god tro om at det skulle gjøre jobben jeg var ute etter, men så feil kan man ta..

Etter å ha sjekket litt rundt har jeg funnet ut at denne kabelen ikke funker sammen med Ipod classic, og at jeg må punge ut med masse hundrelapper for å få tv-ut.. I pakken følger det med en strøm-adapter, så prisen er ikke så ille, bortsett fra at jeg for en uke siden betalte 250kr for en slik adapter, så har ikke akkurat bruk for en til.

På Apple-store norge sin side om produktet står det absolutt ingenting om at kabelen ikke skal fungere på nyeste generasjon Ipoder, noe jeg synes rett og slett ikke holder.. Her sitter jeg nå med en kabel jeg ikke kan bruke til noe som helst, og jeg mangler en funksjon som var veldig viktig for mitt kjøp.

Bilde
Her er informasjonen som sto om kabelen på applestore norge sine sider, og jeg får vertfall et inntrykk om at den skal funke på alle ipoder med videofunksjon..

Mitt spørsmål er: Vil det hjelpe å kontakte support?
medlem i 198 måneder
 

Innleggav intramin » lør 29.09.2007 21:42

Tror du trenger en universal-dock for å kunne bruke AV-kabelen på iPod classic.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav H4kon » lør 29.09.2007 21:44

Men det endre ikke det faktum at jeg kjøpte den kabelen som en stand-alone, ser at det står på de amerikanske sidene at den kun funker til forige generasjon, men står derimot ingenting på de norske sidene, som jeg brukte når jeg handlet.
medlem i 198 måneder
 

Innleggav Fox » lør 29.09.2007 21:52

Utrolig kjipt og irriterende! :-/ Kan du ikke ringe Apple Support å forklare at du bestillte feil, og høre om du kan sende den tilbake og evt få den du egentlig skulle ha? :-)
Hva med angrerett? :-)
medlem i 214 måneder
 

Innleggav H4kon » lør 29.09.2007 22:03

Angrerett hjelper meg egentlig ikke noe særlig, ettersom jeg da er plikting ifølge forbrukerkjøpsloven til å betale frakt tilbake.

Får ta å ringe support å høre hva de har å si..

Edit: har lest en del rundt på forskjellige engelske forums nå, og det virker som apple har gjort noe virkelig dumt her. Er greit med ny kabeltype og alt sånt, men synes det er helt utrolig at de skal ha 500kr for den. Greit du får med en power adapter blabla, men det er jo noe jeg allerede har.

Sånn som det er nå er det også slik at det kun er apple's orginale kabler osv som funker, noe som har skapt stooor fortvilelse for de som har tonnevist av gammelt tillegsutstyr som ikke funker lengere(feks forskjellige bil-adaptere osv)
medlem i 198 måneder
 

Innleggav njadve » søn 30.09.2007 0:59

Den funker på min Classic, men via docken som forsåvidt er veldig greit.

De uoriginale kablene fungerer også, du må bare passe på at jack-pluggen har tre slike "plast dingser" på seg. Da skal de normalt fungere...

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Otsego » søn 30.09.2007 1:14

the sixth generation iPod requires the new Apple Component or Apple Composite cables with integrated USB power in order for the TV out to function.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav H4kon » søn 30.09.2007 1:30

Eventuelt hvordan docker er det som funker, er det som jeg har lest at kun Apple universal dock fungerer?
medlem i 198 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]