Ipod mini med elendig batteri

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Ipod mini med elendig batteri

Innleggav Torquemada » man 24.09.2007 13:51

Jeg har en iPod mini som jeg kjøpte for litt over ett år siden. Fikk feil med den første etter 3 uker, og fikk da en ny. Denne har jeg brukt mye, men nå er batteri nesten ødelagt. Det holder på strøm i ca en halv time.
- Jeg tar med meg spilleren til butikken hvor jeg kjøpte den, for å reklamere på det dårlige batteriet. Her får jeg ikke noe hjelp, og blir fortalt at Apple bare har ett års garanti. Skal jeg ha nytt batteri, så må jeg betale selv for batteri og arbeid ved skifte. Da kan jeg like gjerne kjøpe en nye en.....

Drar hjem og ser på Apples hjemmeside at de bare gir et års betinget garanti.

Hvordan skal jeg gå fram her?

Jeg trodde da at jeg hadde to års reklamasjonsrett på slikt som dette. Kanskje fem år om man ser på hva som skjer med mobiltelefoner.
medlem i 199 måneder
 

Innleggav fredriku » man 24.09.2007 14:14

Batterier er ikke reklamasjonsbetinget i utgangspunktet, da det iogforseg er en egen enhet, men syns nå i utgangspunktet det i alle fall burde gå under 2 år med reklamasjonsrett :-)

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav epqr » man 24.09.2007 14:50

Tviler på at du får ny iPod eller batteri av apple :-/

Men du kan bytte batteri for 450,- kr på ipodbatteri.no

skal visst nok være et litt bedre batteri også..

http://ipodbatteri.no/

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Innleggav Torquemada » man 24.09.2007 14:50

Men batteri er jo montert inne i spilleren, og det er ikke mulig å skifte selv uten å bryte seg inn.......
medlem i 199 måneder
 

Innleggav epqr » tir 25.09.2007 18:11

iPod batteri.no gjør det for deg for 450. de kan å skifte batteri så de kommer ikke tilå ødelgge noe..

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Ipod mini med elendig batteri

Innleggav alexo89 » tir 25.09.2007 18:20

Torquemada skrev:Jeg har en iPod mini som jeg kjøpte for litt over ett år siden. Fikk feil med den første etter 3 uker, og fikk da en ny. Denne har jeg brukt mye, men nå er batteri nesten ødelagt. Det holder på strøm i ca en halv time.
- Jeg tar med meg spilleren til butikken hvor jeg kjøpte den, for å reklamere på det dårlige batteriet. Her får jeg ikke noe hjelp, og blir fortalt at Apple bare har ett års garanti. Skal jeg ha nytt batteri, så må jeg betale selv for batteri og arbeid ved skifte. Da kan jeg like gjerne kjøpe en nye en.....

Drar hjem og ser på Apples hjemmeside at de bare gir et års betinget garanti.

Hvordan skal jeg gå fram her?

Jeg trodde da at jeg hadde to års reklamasjonsrett på slikt som dette. Kanskje fem år om man ser på hva som skjer med mobiltelefoner.


Her har du 5 års reklamasjonsrett etter loven, men kun hvis batteriet er ment til å vare så lenge da. har du brukt den normalt så skal du kunne reklamere

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Nikoraisan » tir 25.09.2007 18:40

Alexo: Kilde på at «loven» gir deg generell reklamasjonsrett på 5 år?

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]